[pop3] On demand mail filteren/ophalen van ISP ?

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Oi,

Ik zoek een pop3 server voor linux die dit kan :

Vanaf m'n workstation via Outlook doe ik verzenden/ontvangen. Outlook connect met pop3 server op m'n linux bak. Die pop3 server op linux bak start vervolgens mailfiter (om spam te verwijderen) en daarna haalt ie de mail op naar lokale linux bak waarna Outlook de mail vervolgens binnenhaalt.

Is er een pop3 server die dit kan ? Of misschien een andere manier om dit voor elkaar te krijgen ? Ik heb het nu zo ingesteld dat elk uur mailfilter & getmail draait, maar nadeel daarvan is natuurlijk dat ene uur :P Daarnaast veroorzaakt et lag als ik aan het gamen ben (isdn lijn). Daarom zou et mooier zijn als dit allemaal automatisch kon als ik op de knop ram in Outlook :)

• rig0r
Niemand ? :)

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
wat jij wil is veel meer dan een pop3 server.
je hebt fetchmail nodig (e-mail ophallen NAAR je server)
procmail (het filteren van je mail)
En een pop3 server... welk programma je daar voor nodig hebt weet ik zelf ook nog niet.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
x-force schreef op 05 oktober 2002 @ 12:35:

(...)

En een pop3 server... welk programma je daar voor nodig hebt weet ik zelf ook nog niet.
Daar heb je dus een MTA (SMTP server) voor nodig. Bijvoorbeeld Exim, Sendmail of Postfix.

• x-force
Tomaat schreef op 05 oktober 2002 @ 13:32:
[...]

Daar heb je dus een MTA (SMTP server) voor nodig. Bijvoorbeeld Exim, Sendmail of Postfix.
jah dat weet ik...

ik draai nu sendmail om mn mail te versturen en te ontvangen

MAAR nu moet de mail nog van de server gehaald worden naar de clients...
en ik heb qpopper geprobeerd maar na de installatie kon ik nergens conf files vinden en telnetten naar poort 110 wilde ook niet. Dus welk programma raden jullie mij aan?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

x-force schreef op 05 oktober 2002 @ 18:55:
[...]

jah dat weet ik...

ik draai nu sendmail om mn mail te versturen en te ontvangen

en ik heb qpopper geprobeerd welk programma raden jullie mij aan?
Welke linux distro heb je ?

• x-force
debian woody 3.0 kernel 2.4.18

• rig0r
x-force schreef op 05 oktober 2002 @ 12:35:
wat jij wil is veel meer dan een pop3 server.
je hebt fetchmail nodig (e-mail ophallen NAAR je server)
procmail (het filteren van je mail)
Ehm ja zover was ik al. Ik gebruik dus mailfilter als antispam filter, en daarna getmail (fetchmail alike) om mail over te halen. Maar ik wil dat ie dat doet als ik in outlook op verzenden/ontvangen ram :) M.a.w. moet een pop3 server hebben die een external command kan draaien op het moment dat ie een connectie krijgt.

Verwijderd

rig0r schreef op 09 October 2002 @ 19:48:
[...]

Ehm ja zover was ik al. Ik gebruik dus mailfilter als antispam filter, en daarna getmail (fetchmail alike) om mail over te halen. Maar ik wil dat ie dat doet als ik in outlook op verzenden/ontvangen ram :) M.a.w. moet een pop3 server hebben die een external command kan draaien op het moment dat ie een connectie krijgt.
Ik heb ook mailfilter draaien, maar ik weet niet hoe ik hem automatisch moet laten runnen, ik moet hem nu handmatig tot leven brengen, maar eigenlijk wil ik dat 'ie om de 5 minuten controleert.
Weet iemand wat ik fout doe ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
apt-get install qpopper

hoef je niets voor in te stellen, heeeeeeeeel misschien in /etc/inetd.conf een hekje weghalen, maar das dan ook alles.
Pagina: 1