Toon posts:

asus p4s8x en ddr400

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb eens een vraagje. Ik heb laatst een asus p4s8x aangeschaft met 512 mb ddr400(corsair pc3200), en een p4 2,8ghz. Nu moet ik dit geheugen op 166 mhz zetten anders krijg ik bij windows xp of zon blauw scherm, of heel de pc valt uit. :( Dit vind ik eigenlijk best zonde. daar koop ik geen ddr400 voor dan kan ik net zo goed ddr333 voor kopen |:( , terwijl ik tog al diverse tests heb gezien van de asus p4s8x met ddr400 ook van corsair. Nu heb ik al geprobeerd asus te mailen en corsair maar bij asus kan de mail nie bezorgd worden en bij corsair krijg ik geen antwoord. heeft iemand een oplossing voor mijn geheugen tog op 200MHZ te laten lopen?Moet ik soms een andere bios downloaden? Wie gaat mij helpen? :P

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:39:
Beste tweakers,

ik heb eens een vraagje. Ik heb laatst een asus p4s8x aangeschaft met 512 mb ddr400(corsair pc3200), en een p4 2,8ghz. Nu moet ik dit geheugen op 166 mhz zetten anders krijg ik bij windows xp of zon blauw scherm, of heel de pc valt uit. :( Dit vind ik eigenlijk best zonde. daar koop ik geen ddr400 voor dan kan ik net zo goed ddr333 voor kopen |:( , terwijl ik tog al diverse tests heb gezien van de asus p4s8x met ddr400 ook van corsair. Nu heb ik al geprobeerd asus te mailen en corsair maar bij asus kan de mail nie bezorgd worden en bij corsair krijg ik geen antwoord. heeft iemand een oplossing voor mijn geheugen tog op 200MHZ te laten lopen?Moet ik soms een andere bios downloaden? Wie gaat mij helpen? :P
Een nieuw bios kan inderdaad helpen. Daarnaast zou ik eens naar de instellingen van het geheugen kijken in het bios. Misschien als je minder agressieve timings pakt, dat het wel werkt op 200 mhz (kortom kloot eens wat met die settings)

Staan bij die reviews niet wat de settings in het bios zijn ?? Anders probeer bij die review sites eens op een forum of mail de reviewer eens.

Daarnaast is het zo dat ddr400 officieel nog geen standaard is, dus niemand garandeerd jou dat het werkt op die snelheid. Dat is een van de redenen waarom ik ddr333 heb besteld :)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
1)je kunt pech hebben dat je een slecht stripje hebt ontvangen
2)je kunt het eens proberen met een nieuwe bios
3)je kunt je timmings eens iets minder agressief zetten

ps. je had al zelf een beetje kunnen uitproberen door een nieuwe bios te installeren of door met je timings te spelen (staat trouwens niet in je text). :)

edit:

weer te langzaam :)

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 03-10-2002 17:47 . Reden: schildpad ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En daarnaast, probeer evt de DDR voltage wat hoger te trekken.. Er staan ook meer van dit soort tips in de troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
En ook nog dit, dit mobo ondertseundt officieel geen DDR400. Dus je hebt niet eens een zaak die je hard kan maken ook. Mobofabrikanten maken graag reclame ervoor maar tis nog steeds onofficieel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check de FAQ waar BalusC naar verwijst. Ik kan uit je post niet opmaken wat je geprobeerd hebt. Open evt. een nieuwe als je er niet uitkomt, maar dan wel eentje met daarin wat je geprobeerd hebt (en use the search).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.