[DVD] De Beste Speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe DVD-Rom speler die ook goed is ( je wilt toch altijd iets goeds? :+ )

Ik heb momenteel een Sony 12x die zo brak is als ik weet niet wat...

- sommige CD`s leest ie niet
- hij is supertraag :O
- DVD`s kijken is een 'schokkende' ervaring :o
- het merk trekt me ook niet zo

Nou zou ik willen weten welke DVD speler nou wel 100% perfect werkt met superieure beeld/geluids-kwaliteit. Het zou uiteraart een 16x moeten zijn. (of heb je een snellere? >:) )

Mijn keuze ging eigenlijk een beetje uit naar een Pioneer of een Aopen. Pioneer omdat ik er goeie dingen over hoor, en omdat er zo`n model is zonder tray
Aopen heb ik ook goeie dingen over gehoord.

Kunnen jullie mij vertellen wat julie ervaringen zijn met DVD-spelers, hebben jullie ook problemen met Sony?( :r ) En waar gaat jullie keuze naar uit?

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb de Lite-On LTD163 en daar ben ik erg tevreden over. Lekker snel ! Maakt alleen wel wat geluid maarja wat wil je ook op die snelheden :) 16x DVD en 52x CD

Mother, will they like this song?

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
hmm, 52x CD klinkt netjes :D

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je moet er nu niet van uit gaan dat je met 7,8 mb per seconde data vanaf je CD kan kopieren hoor. Maar hij doet het in ieder geval wel lekker snel, en je kan er in ieder geval op 24 speed mee on the fly kopieren.

Ik twijfel overigens ook of het 52x of 48x was, maar goed, what's the fuckin' difference...

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
TheLunatic schreef op 03 oktober 2002 @ 16:44:
op 24 speed mee on the fly kopieren.
Blegh das welerg traag he....voor mij, kun je er beter 40x on-the-fly van maken

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

40 speed moet op zich ook wel lukken, omdat je met een 40 speed brander toch nooit op 40 speed begint :)

Ik kopieer een CD naar mijn harddisk in ongeveer 2,5 minuut, dus ga maar na

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
2,5 min. naar je HD? als het goed is brand mijn brander een CD binnen 2 minuten :P

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:35
Rickyboy schreef op 03 oktober 2002 @ 16:32:

- sommige CD`s leest ie niet
- hij is supertraag :O
- DVD`s kijken is een 'schokkende' ervaring :o
- het merk trekt me ook niet zo

Nou zou ik willen weten welke DVD speler nou wel 100% perfect werkt met superieure beeld/geluids-kwaliteit. Het zou uiteraart een 16x moeten zijn. (of heb je een snellere? >:) )

Mijn keuze ging eigenlijk een beetje uit naar een Pioneer of een Aopen. Pioneer omdat ik er goeie dingen over hoor, en omdat er zo`n model is zonder tray
Aopen heb ik ook goeie dingen over gehoord.

Kunnen jullie mij vertellen wat julie ervaringen zijn met DVD-spelers, hebben jullie ook problemen met Sony?( :r ) En waar gaat jullie keuze naar uit?
1. Dat is vervelend. Wat voor CD's zijn dat dan?
2. 12x lijkt me zeer acceptabel; meer heb je niets aan voor films?
3. Staat DMA wel aan? Dat is waarschijnlijk de oorzaak?
4. Geld teveel ofzo? ;)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 23:35

Dr C

met C en CK

TheLunatic schreef op 03 oktober 2002 @ 16:44:
Je moet er nu niet van uit gaan dat je met 7,8 mb per seconde data vanaf je CD kan kopieren hoor. Maar hij doet het in ieder geval wel lekker snel, en je kan er in ieder geval op 24 speed mee on the fly kopieren.

Ik twijfel overigens ook of het 52x of 48x was, maar goed, what's the fuckin' difference...
48X ;) . Ik heb hem ook (dacht ik :? ). Is trouwens een erg goed speler. Zeker voor zijn prijsklasse. Hij kan namelijk ERG goed cd's lezen itt vele ander DVDrom spelers. Daarbij is ie ook erg goed in audio extracten (volgens een site iets van 40x of zelfs meer)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
-RenE- schreef op 03 oktober 2002 @ 16:50:
[...]

1. Dat is vervelend. Wat voor CD's zijn dat dan?
2. 12x lijkt me zeer acceptabel; meer heb je niets aan voor films?
3. Staat DMA wel aan? Dat is waarschijnlijk de oorzaak?
4. Geld teveel ofzo? ;)
1. sommige gebrande CD`s (me brander leest ze wel)
2. = 3.
3. Hij staat op "DMA if available"...maar hij pakt em op PIO :r :r
4. Geld teveel? Sony is juist het duurste van allemaal geloof ik, en als ik mijn menign ff mag geven.....Is Sony een klotemerk (behalve Minidisc :7 )

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

cramwinckel schreef op 03 oktober 2002 @ 16:52:
[...]

48X ;) . Ik heb hem ook (dacht ik :? ). Is trouwens een erg goed speler. Zeker voor zijn prijsklasse. Hij kan namelijk ERG goed cd's lezen itt vele ander DVDrom spelers. Daarbij is ie ook erg goed in audio extracten (volgens een site iets van 40x of zelfs meer)
Wat je zegt is een waarheid, maar voor het inlezen van (zo goed als) elke cd-rom gebruik ik liever mijn UltraPlex40 :*)

Die moet ik er nog eens een bij zien te krijgen in plaat van mijn PlexWriter 4/2/20 :D

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Rickyboy schreef op 03 oktober 2002 @ 16:50:
2,5 min. naar je HD? als het goed is brand mijn brander een CD binnen 2 minuten :P
Ja en dat geloof jij :) Jij rekent zeker 80 minuten, gedeeld door 40 speed = 2 minuten ?? Met je 40-speed haal je ECHT niet de 2 minuten voor een volle 80 minuten CD kerel :)

Verwijderd

volgens mij heb je aan 1x DVD toch genoeg om zonder schokken te kijken, is bij audio toch ook zo. Dus 12x moet meer dan genoeg zijn.

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
nog wat: Ik heb problemen met audio-cd`s draaien (ook in me writer trouwens) de nummers gaan niet mooi in elkaar over...ik heb me laten vertellen dat dat komt door de kwaliteit van de laser en niet door software en/of hardware configuratie.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees als Tweaker zijnde eens een paar reviews.. Op www.cdrinfo.com en www.cdrlabs.com staan ook een aantal DVD reviews. Zoek de specs op, stel je eisen vast mbt features, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je beslissing :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.