Mafia Troubleshoot topic

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een aantal "ik heb problemen met Mafia" Topic's is het misschien handiger om 1 groot topic te openen om al je technische problemen met "Mafia" in te deponeren.

Als je een probleemstelling post in dit topic vermeld je volledige probleem zo duidelijk mogelijk en ook wat voor systeem je hebt dus, OS (windows etc..) Videokaart CPU en Ram. Voordat je een probleem post kijk eerst of het probleem er al niet tussen staat, zoeken tussen alle berichten kun je doen door middel van "CTRL + F". Dit om te verkomen dat wij steeds antwoord moeten geven op dezelfde problemen. Verder kun je voor simpele technische vragen het best eerst even de Mafia FAQ door lezen.

Voor overige Mafia Stuff kun je trecht bij deze topics:
- Mafia, zit je vast? stel hier je vragen!
- Mafia: The city of lost heaven

en natuurlijk ook op de officiele site:
- http://www.mafia-game.com

----------------------------------------------------------------
Is jouw probleem echt niet op te lossen dan kun je het beste de Benelux Techsupport bellen het nummer hier van is:
+ 31 (0)77-3232830 (5 dagen per week van 09:00 to 17:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Goed idee,
nog een link: www.mafia-game.com
voor de officiele support!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What configuration will be required to execute it?

The game hasn't got all the elements that are going to influence its final speed, and it hasn't been fully optimized yet, but at present it runs smoothly on computers Intel Celeron 600Mhz, 128MB RAM with GeForce cards, in 800x600 resolution. Sometimes it is necessary to reduce the resolution of textures (not the picture resolution) when using older cards.

Will a 3D card be necessary, and if yes, which one?

It will. Ideal are GeForce3, ATI RADEON and higher cards. Texture compression or 32MB RAM is needed for display of full texture resolution. But the game goes fast enough also on older cards, at low detail textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt fuckin bullshit het schokt bij mijn comp op het laagst.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 17:35:
Dit is echt fuckin bullshit het schokt bij mijn comp op het laagst.!
Kon je dat niet in je vorige bericht zetten :?

En het is inderdaad heel erg vaag dat ie niet goed loopt bij jou...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh klote dat ik daar niet aan dacht, zou het een verkeerde crack kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 17:41:
oh klote dat ik daar niet aan dacht, zou het een verkeerde crack kunnen zijn?
Dus je hebt niet de originele versie! Daar kan het ook aan liggen hoor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
kheb een probleempje, als ik heb 4-pointsurround en een videokaart die het ondersteund (sb live! player) en als ik dat instel in de setup van mafia en vervolgens de game opstart zet hij die instelling gewoon terug naar stereo, en niet alleen de game, maar ook in windows, dus ik moet elke keer na het spelen van mafia zonder 4-point surround het ook nog eens weer terug zetten in windows.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

Ik heb win98 se, GF2mx 200, amd tb 1400, 256 ram Mafia is al meerdere keren vastgelopen.
meestal gebeurt het al ben ik een tijd aan het spelen, en dan met het laden van een nieuwe missie knalt hij soms terug naar windows of blijft hij gewoon hangen en wat nog het ergste is de laatste missie saved hij natuurlijk niet >:) |:(

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb win2k erbij op geen schokje draai op het alderhoogst nu vaag vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Griepzooi schreef op 03 oktober 2002 @ 17:49:
Ik heb win98 se, GF2mx 200, amd tb 1400, 256 ram Mafia is al meerdere keren vastgelopen.
meestal gebeurt het al ben ik een tijd aan het spelen, en dan met het laden van een nieuwe missie knalt hij soms terug naar windows of blijft hij gewoon hangen en wat nog het ergste is de laatste missie saved hij natuurlijk niet >:) |:(
Bij intesief gamen krijgt je CPU het zwaar te verduren en gaat vaak op volle toeren draaien, dit betekend ook weer meer warmte, soms is het zo dat als het te warm wordt dat je mobo zegt "te warm" en alle porgies worden afgekapt. Dit hoeft natuurlijk niet zo bij jou te zijn maar het zou wel kunnen, check je temp eens na een uurtje gamen :)

Verder vreet Mafia ook best wel veel recources zorg ervoor dus dat alle programma's uitstaan en zorg dat je nog gnoeg virtueel geheugen hebt. Het beste is om te restarten alle proggies uitzetten en gaan gamen, op deze manier heb je het meeste virtueel geheugen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkShadow schreef op 03 oktober 2002 @ 17:47:
kheb een probleempje, als ik heb 4-pointsurround en een videokaart die het ondersteund (sb live! player) en als ik dat instel in de setup van mafia en vervolgens de game opstart zet hij die instelling gewoon terug naar stereo, en niet alleen de game, maar ook in windows, dus ik moet elke keer na het spelen van mafia zonder 4-point surround het ook nog eens weer terug zetten in windows.

Iemand bekend met dit probleem?
klinkt meer als een driver probleem, al geprobeert de nieuwste drivers te instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen driver probleem, het is een fout in het spel, dat hebben de ontwikkelaars zelf toegegeven. Volgens hun kan je dit proberen volgens mij ook voor de live! (bij mij werkt het niet, maar je weet nooit)

--------
I have Windows XP and a Soundblaster Audigy card. Whenever I start the game, it switches me from my 5.1 speaker setup to 2 speakers.
Here is a workaround for the speakers reverting back to the 2 Stereo Speaker while using a Creative Audigy Sound card. Right click on the Mafia Shortcut on the desktop and left click on properties. Click on the Advanced button. On this screen you will see a check box for Run With Different Credentials that should be unchecked by default. Check this box and then click apply. Click OK.

Make sure the settings on the system for the speaker setup are correct for your speaker configuration. In Windows itself go to the Control Panel, Sound and Multimedia. Click on the Audio tab and then on the Advanced button in the Playback section. Set the speakers so they represent what your actual speaker setup. Click OK until you are back to the Control Panel and then close that.

Launch the game and then click on OK on the next dialog box.

Basically this should prevent the changing of the system speaker setup when the game launches; thereby preserving the settings you have chosen."
------------------

deze FAQ's staan op www.take2games.com

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2002 00:47 . Reden: dubbelop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Tnx, zodra ik thuis ben zal ik het proberen (zit nu op school), maar ik denk dat dit het wel zal fixen.

Zijn er trouwens ook problemen hier met een ati radeon 8500? kheb zelf een oude radeon maar bij een paar vrienden vv an me loopt het spel heel sloom op een veel snellere comp met een ati radeon 8500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

Maxow

Hidden Sound System

op me ati radeon8500 looptie als een trein :) geen probs dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkShadow schreef op 04 oktober 2002 @ 10:53:
Zijn er trouwens ook problemen hier met een ati radeon 8500? kheb zelf een oude radeon maar bij een paar vrienden vv an me loopt het spel heel sloom op een veel snellere comp met een ati radeon 8500...
Ja hallo je kunt zelf ook even op de "Mafia FAQ" drukken, zie start post.
Maar er zijn niet specifiek problemen met een ati radeon 8500, wel zijn de problemen van de TNT/TNT2 en Radeon 9700 bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022

jesternl

MafiaScum

Zijn er mneer mensen die net als ik last hebben van random crashes? Bij mij hangt alles na ongeveer 5 minuten spelen,, en soms al na 1 minuutje.Kan zelfs niet met CTRL-ALT-DEL uit het spel komen. Het lijkt erge te worden naarmate ik langer speel. Ik heb al geprobeerd Hardware acceleratie voor Sound uit te zetten in DXdiag, maar dat helpt niet. GeForce niet ge OC'ed

Specs:
Athlon 2000+
512 Mb DDR
Asus A7v 333
GeForce4 4200 64 Mb
WinXP SP1
SBLive! 5.1

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-09 20:54
De splitsing van Spielerij was juist om de grote topics tegen te gaan, dit topic gaat dus dicht.

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.