[NT4] basic , maar ik weet het gewoon niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Om te beginnen , ik schaam me dood dat ik me tot tweakers went hiervoor, maar tis ff niet anders. Het is gewoon te lang geleden dta ik me hier me bezig hield...

waar het om gaat...

NT4 server Uk, 5 clients nt4nl.
Alle gebruikers zijn aangemaakt en in de juiste local & global groups gezet.
Allen hebben een roaming profile dat op de server staat en welk word meegepakt in de backup.

Wara ik ff moeite mee heb..

Ik wil dat elke gebruiker een folder heeft waar alleen hij full control heeft. Tevens wil ik dat andere gebruiker die map niet kunnen zien.

Op de server is een folder "gebruikers" ik zelf dacht dat het iets was met gebruikersnaam$ dus \\servernaam\gebruikers\gebruikersnaam$

Als ik dit echter test en inlog als een gebruiker op een client dan kan ik alle folders dien die er zijn.... en dat wil ik dus niet.

Wie helpt me hier even mee of zet me op het juiste spoor....

tia.

oh ja, overbodig wellicht ,maar tis dus NT4server met sp6a en NTFS

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Je hebt zeker die folder "gebruikers" geshared? Zodra je dan verbinding maakt met die share, kun je alle onderliggende mappen zien, ook al zijn ze afzonderlijk nog een keer gedeeld d.m.v. een verborgen share. De share is immers wel verborgen, maar de folder zelf niet.

Iedere gebruikersfolder moet een share zijn, waarvan de naam inderdaad eindigt op een $ (de share-naam dus en niet de folder-naam), en dan de folder "gebruikers" niet delen, want anders kun je de gebruikersfolders nog zien via die share. Het is ook niet nodig om die te delen, want elke gebruikersfolder in die folder is zelf een share. Toegang doe je gewoon d.m.v. NTFS-permissies.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
mooi, dara kom ik wel weer evrder mee THANX!!!

overigens, ik heb onde rene laag stof m'n nt4 boeken er nog ff bij gepakt en toen kwam er ergens een vraagteken omhoog.

de groep "powerusers" is toch een standaard gebruikers groep????? Althans als ik m'n boek zo eens lees dan zou op elk nt4 station server & workstation een dergelijke groep moeten zijn.

OP het werkstation is dat idd het geval, maar op die server niet. Heb er bij het aanmaken van de rechten ed. niet verder bij stilgestaan, maar als ik het zo lees, heb ik wel een vraagteken.
Hoort die groep er niet gewoon standaard bij te zitten op een server,..

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Power Users zitten er standaard in, maar ik zie dat je de Nederlandse versie hebt en daar zal het wel anders heten neem ik aan. Wat betreft de shares nog, zoals al gezegt werd, je hebt ogenschijnlijk de map gebruikers geshared staan en je zou de mappen gebruikersnaam$ moeten sharen, dan gaat het wel goed.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
powerusers bestaan alleen op een memberserver en niet op een PDC/BDC.... (en op een workstation natuurlijk)... ze heten dan 'hoofdgebruikers'

A wise man's life is based around fuck you

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
wat de gebruikers ed betreft das nu mooi in orde. Niemand zite meer iets wat hij/zij niet hoeft te zien. Ik heb eea ook maar gelijk aangepast voor de profielen folder. Puntje hier was alleen dat je niet 2 keer dezelfde share naam kunt hebben ( gebruikersnaam$ bijv.) dat hebben we opgelost door de folder profielen hidden te maken. Of het de juiste manier is wete ik niet maar het werkt en nu heb ik mooi een scheiding tussen de profielen en de persoonlijke folders.

wat dat poweruser verhaal betreft das mooi K**. Ik heb enkel een pdc(NT4server UK) en daar zit dus geen poweruser group op. Het verbaats mij zeer aangezien het boek nergens rept over hetfeit dat dit alleen op een memberserver zou zitten. Om zeker te weten heb ik ff een tweede server geinstalleerd. Puur om te weten of ik ze er niet per ongeluk had afgemikt.
Das dus niet zo, dara zitten ze ook niet. Anyway, de groepen had ik toch al in order....

thanks for helping & understanding!!

Pagina: 1