[SuSE 8.0] RAID/hd/cd-devices verwisseld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik probeer suse linux 8.0 te installen.
heb 7.3 draaien , maar ik krijg em vanaf cd niet geupdate
dus probeer ik em opnieuw te installeren.
nou moet hij mijn 1e harde schijf op de gewone ide controller normaal zien als hda.
Daar moet hij dan ook mooi van booten. Dit gaat bij 7.3 goed ook als er een raidcontroller inzit met een stripeset van 2x 30 gig.
Maar wat doet suse 8.0 nou, hij pakt eerst de schijven van de raid als hda en hdb (ook als ik de driver van de raid laad, hij maakt namelijk ook een sdb bij voor de raid). en de eerste hd op mijn ide komt dan pas na de cdrom stations.
cdrom stations --> hdc en hdd
primaire hd word dan hde
iemand die hier een oplossing voor heeft??

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[Leesbaarheidsfilter]
Topictitel: [SuSE 8.0] RAID/hd/cd-devices verwisseld

Ik probeer SuSE linux 8.0 te installeren. Heb 7.3 draaien , maar ik krijg 'm vanaf cd niet geupdate, dus probeer ik em opnieuw te installeren.

Nou moet hij mijn 1e harde schijf op de gewone ide controller normaal zien als hda.
Daar moet hij dan ook mooi van booten. Dit gaat bij 7.3 goed ook als er een raidcontroller inzit met een stripeset van 2x 30 gig.

Maar wat doet suse 8.0 nou: hij pakt eerst de schijven van de raid als hda en hdb (ook als ik de driver van de raid laad, hij maakt namelijk ook een sdb bij voor de raid). en de eerste hd op mijn ide komt dan pas na de cdrom stations.

cdrom stations --> hdc en hdd
primaire hd word dan hde

Iemand die hier een oplossing voor heeft??
[/Leesbaarheidsfilter]

Sorry als dit een beetje irri overkomt, maar zou je dit volgende keer zelf kunnen doen, dat maakt het lezen zo'n stuk makkelijker!

Wat het probleem veroorzaakt weet ik helaas niet, misschien iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
ja dankjewel, ik moest dat topic nog snel even typen want ik moest weg.
bedankt voor de moeite.

Meneer 1000 has spoken......