Toon posts:

Virusmelding reply op ongeldig mailadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd (als postmaster) steeds meer meldingen binnen dat een van de gebruikers in ons bedrijf een virusmailtje heeft gestuurd naar bedrijf of persoon x. De afzender van dit mailtje is echter geen bestaand mailadres hier. Er kan dus vanuit ons bedrijf onmogelijk (is getest) op naam van een vreemde naar buiten gemaild worden.

Ik denk dat iemand voor de lol onze @bedrijfsnaam.nl heeft gebruikt ergens en dat dat mailadres die nu in een virusmail circulatie zit. De afzenders van virusbevattende mail krijgen bij veel bedrijven een autoreply met een melding als 'een van uw gebruikers probeerde een mail met een virus te sturen naar.......'
en krijg is dus als postmaster een undeliverable mail binnen.

Kan ik hier iets tegen doen?? Er zijn inmiddels al een aantal bedrijven die opgebeld hebben met het verzoek onze scanners te updaten en te stoppen met het verzenden van virusmail, maar de originele mail komt niet eens bij ons vandaan. :?

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 20:28
Er zijn veel emails tegenwoordig in omloop die een willekeurige email adres uit het adressenboek van een geinfecteerde persoon pakken, nu zijn er ook virussen die een willekeurige <username>@ en een willekeurige @<bedrijf> pakken en deze aan elkaar koppelen, ik denk dat dat hier ook is gebeurd.

Je kan hier dus niets aan doen, enkel een voorgekauwde reply terugsturen, als je overigens de naam hebt van het virus, dan kan je al wat meer achterhalen. heel ongemakkelijk maar niets aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt onze bedrijfsnaam dus veel gekoppeld met een bepaald virus en ik werdt hier vanochtend al 2 keer door verschillende bedrijven gebeld. ( eentje was gewoon pissig en verzocht me mijn werk te doen in dit *** bedrijf. Best vervelend aangezien ik hier helemaal buiten sta.