goedkoop systeem/upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik ben ff aan het kijken hoeveel een nieuwe PC me kost (voor ong. 1000 piek).. ik heb al een monitor, SB, HD, CD-rom enzo.. het gaat dus om de volgende onderdelen (norrod prijzen):

CPU: AMD DURON 700MHz 235.00 (incl. koeler)
MOBO: MSI K7T-PRO VIA KT133 Socket A 345.00
RAM: 128Mb SDram PC133 265.00
VGA :Std 16Mb RIVA TNT II VANTA AGP 155.00
KAST: Behuizing ATX Midi STD 95.00
KEYB :): BTC Standaard Keyboard PS-2 25.00

----
totaal: 1120

Wat moet ik veranderen? Ik weet totaal niet wat voor moederbord ik moet nemen (ik heb zomaar een gekozen), het liefst een met tenminste 1 ISA slot..
en de videokaart ben ik ook nog niet uit..

Of hebben julie misschien nog suggesties voor een andere config voor +- 1000 piek?
Ben ik misschien nog wat vergeten?

Bedankt alvast :)

Verwijderd

die tnt2 vanta is HEEEEL langzaam (is een tnt2 met 64bits processor en ram ipv 128...

koop dan een geforce2mx voor 350..., wel wat duurder alleen je systeem is bijna 2 keer zo snel (met spellen soms 3 a 4keer)

ik zie net dat hij nog 16mb is ook.... dat is heelemaal erg... ik zou als ik jouw was.. gewoon een iets beetere kaart kopen

voor de rest is je config best wel goed...

Verwijderd

je moet je RAM terug brengen naar 100mhz, aan meer heeft de duron toch niets omdat ie dat niet ondersteunt, en die videokaart kan je inderdaad beter een MX nemen.
Verder kan je voor 50,- beter een ABIT KT7 nemen, kan je ook nog een beetje OC-en

Verwijderd

Inderdaad 200 gulden meer uitgeven voor een GeForce 2 MX, en als je dat echt niet kan trekken kun je beter een Duron 600 en 64 MB ram nemen als je een beetje fatsoenlijk spellen wilt spelen (ik weet niet wat het doel van je upgrade is)

En wel PC133 ram kopen, is een paar gulden duurder, maar de Duron ondersteunt dit wel degelijk

K7TPro is een prima moederbordje, lekker stabiel, alleen nauwelijks te overclocken. Mocht je willen overclocken kun je inderdaad beter voor een duurder Abit of Asus gaan

• Palomar
  • Niet online
dat dacht ik idd al van die videokaart.. ik had deze ook al genoteerd:

Standaard Geforce2 MX 32Mb 335.00

maar ik speel eigenlijk niet zo veel games.. is een voodoo3 ook wat of is dat ook veel te traag?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Voodoo 3 is errug langzaam. Beetje vergelijkbaar met die Vanta. Gewoon niet doen.
Wil je wel een goede kaart, maar niet zoveel 3D performance, kijk anders voor een 2e hands TNT2 (ultra) ipv GFmx, of een Matrox G200.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Voodoo3 3000 is ook een prima kaartje. Niet zo snel als een GeForce 2 MX, maar als je maar af en toe een spelletje speelt is het ook voldoende. Het verschil tussen een TNT2 Vanta en een Voodoo3 is die 100 piek extra meer dan waard.

Maar als je nauwelijks spelletjes speelt of alleen maar Red Alert o.i.d. speelt dan werkt een Vanta ook prima. Voodoo3 zal ong. 2x zo snel zijn, GeForce 2 MX 3-4x zo snel

Verwijderd

Matrox G200? Kom op zeg daar zet een i740-chipset op, die is langzamer dan een TNT-1. En Voodoo3 is echt wel een stuk sneller dan een Vanta-kaartje...

zie http://www.review-zone.com/hardware/video/mega_video_card_shootout/page1.shtml

daar staat een mooie benchmark van TNT1's t/m Geforce 2 Ultras in één grafiekje. Dan kun je zelf bepalen welke snelheid je wilt hebben, en wat je daar voor nodig hebt...

/edit: om even m'n G200-statement kracht bij te zetten, kijk maar naar dit grafiekje: http://www.anandtech.com/reviews/video/matrox/mystiqueg200/g200-47.jpg

Verwijderd

Beste Rick_h,

Het moederbord wat je hebt gekozen is op zich een aardig bordje. Maar ben je echter van plan in de toekomst eventueel te gaan overclocken, neem dan de Asus A7v of de Abit KT7(raid). Wil je zoals jij een isa-slot, dan blijft de Abit over. Groot voordeel van het Abit bord is dat je de instellingen die nodig zijn voor overclocken kunt instellen in het BIOS. Je hoeft hiervoor dus niet je kast open te schroeven.
Ik zou zeker een andere videokaart nemen dan de TNT-II. De beste budget kaart op dit moment is de Geforce2-MX. (is wel wat duurder)
Wat betreft het geheugen, het is idd onzin dat een Duron geen 133Mhz geheugen zou ondersteunen. Dit heeft niets te maken met de proc. maar is afhankelijk van het moederbord.

Met mijn advies worden de prijzen alsvolgt:

CPU: AMD DURON 700MHz 235.00 (incl. koeler)
MOBO: Abit KT7 VIA KT133 Socket A 419.00
RAM: 128Mb SDram PC133 265.00
VGA : Standaard GeforceII-Mx - 335,-
KAST: Behuizing ATX Midi STD 95.00
KEYB : BTC Standaard Keyboard PS-2 25.00

totaal : 1374,-

De prijs van de vid.kaart heb ik van norrod-site. Het Abit bord kwam ik daar niet tegen. De prijs daarvan is van SWW computers.
Ik begrijp dat je niet al teveel geld wil uitgeven. Maar ik zou bij het aanschaffen van de Kast/behuizing erop letten dat er een 300Watt voeding in zit. Het lieft een die is aanbevolen door AMD. Dit kun je opzoeken op hun website.

veel suc6

Verwijderd

De geforce 2 mx neemt niet Zoveel stroom.. want net als de duron is hij op de 18micron technologie gebaseerd ... voor een gf 1 kan je wel beter 300 wat voeding hebben... ik denk dat het bij dit systeem niet nofig is (alles draait op 18 micron technologie)

• Palomar
  • Niet online
ok bedankt. maar ik hoef niet zo'n supersnelle videokaart want ik speel toch niet veel games, alhoewel ik 335 niet zo erg veel vind voor een goede videokaart...
het systeem moet iig goed win2k kunnen draaien en stabiel zijn.. wat voor voeding is dan voldoende? Is 300W het minimale of is 250 ofzo ook wel goed?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06

Opa

Nu Multifocaal!

250 Watt is voldoende voor een Duron, niet voor de T-boid 1200 die je ongetwijfeld gaat kopen volgend jaar. :)
Neem er wel een die goed bekend staat of check www.amd.com of hij goedgekeurd wordt want een slechte 300w is slechter dan een goede 250 Watt.

MoBo: MSI K7t kan niet. Heeft geen ISA.
Alternatieven: Chaintech AJA7 met B-versie van de Southbridge (686B dus) want die heeft Multiplier switching en Abit KT7.
Dat van die B-versie heb ik ergens van een review maar ik weet niet meer welke......

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Palomar
  • Niet online
Ok.. nu nog ff een vraagje.. niet lachen..;) kan ik ook mn huidige PCI S3 virge 4MB + voodoo1 gebruiken? Of krijg ik dan echt enorme performanceverlies?
Games speel ik bijna niet.

In de toekomst koop ik dan wel een snelle AGP kaart.

• Palomar
  • Niet online
kan iemand me zeggen of ik mn S3 virge PCI ook gewoon kan gebruiken? Of wordt de gehele PC daar ontzettend traag van?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Kan wel, maar je games draaien dan verschrikkelijk low-res (640x480) met lage framerates.
Neem nou maar gewoon de GF 2 MX :)
Je kan die Virge nog inzetten als vidkaart voor je 2e monitor :)
Die Voodoo1 moet je weggeven aan die school die Voodoo1 kaarten spaart voor die arme kindertjes...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

nee , die PCI kaart kun je niet meer gebruiken ,

ik had d'r ook eerst gewoon een matrox mistique 3d 2mb inzitten , maar toen craschte hij al bij het booten en windows was niet te gebruiken

dus als je nog een beetje wil kunnen gamen zou ik ook een nieuwe videokaart aanschaffen,
bijvoorbeeld een :

standaard 8mb AGP voor 65.00.- ofzo

Verwijderd

Ik had in mijn duron 650 eerst nog een matrox mystique 4 mb pci zitten, omdat mijn geforce nog onderweg was. die videokaart deed et 2d perfect. Alleen het scrollen van bijvoorbleed tweakers.net gaat wel heel erg langzaam.
3d is al helemaal niets.
Zal toch maar voor minimaal een 8 mb kaart gaan. Dan doet ie dat scrollen ook een beetje normaal!

• Palomar
  • Niet online
ik dacht erover om eerst die PCI kaart te gebruiken (gewoon voor windows en uiteraard niet voor games) en later nog es een goede AGP kaart te kopen.
Maar wat is het nou? Doet ie het wel of niet? Want in theorie is het een videokaart dus doet ie het (zou je denken). Of willen sommige mobo's perse een AGP kaart hebben?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zal toch maar voor minimaal een 8 mb kaart gaan. Dan doet ie dat scrollen ook een beetje normaal![/quote]Waarom gaat scrollen dan langzaam? Nu draai ik ook 1024x768 met die 4MB S3 virge en dat gaat perfect (op P233)
Pagina: 1