Toon posts:

Dolbi 5.1 op zolderkamer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een paar maanden geleden een inspire 5700 setje aangeschaft, en ik ben helemaal tevreden over de prestaties.

Hiervoor heb ik gewoon een simpele mini-stereo gehad met 2x 60w boxen, dus ik ben eigenlijk helemaal nix gewend met dolby surround geluid.

Nu lees ik eens door de audio forums, en ik zie dat je je boxen helemaal speciaal moet plaatsen |:(. En ik heb mijn boxjes gewoon allemaal naast mijn monitor staan (sub op de grond, dat weet ik nog wel :)).

Ik zit hier op een zolderkamer met een spits dak |^|. Nu vroeg ik me af of het dan wel nut heeft om een dolby surround setje te hebben in zon kamen, of moet ik gaan verhuizen naar mijn broertjes kamer ofzo???

Als het wel gaat met een spits dak, laat graag wat suggesties horen :)

Verwijderd

Speakers het liefst een meter of 3 uit elkaar. Niet in de buurt van muren zetten. Subwoofer in de hoek voor maximale output. Voor het mooiste geluid even zelf uitproberen.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 20:42
bij 5.1 moet je je boxen niet allemaal naast je monitor zetten...

eentje links van je jouw/je monitor, eentje rechts
en twee stuks ACHTER je. eentje links en eentje rechts
dan heb je er nog een, recht voor je.
en de subwoofer ergens waar die niet in de weg staat.

Het spitse dak is niet zo'n probleem.

/dev/null

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij 5.1 is het in principe zo dat je de rear-speakers NAAST je plaatst, het klinkt dwars maar het is echt zo. Achter mag ook wel, maar ik zeg het even om aan te geven dat ze dus niet achter je hoeven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JT

VETAK y0

Eigenlijk moet het zo ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
+---------------------------+
| LF         B/C          RF|
|                           |
|LR                       RR|
+---------------------------+
LF = links front
C = center, moet boven of onder B = beeld staan
RF = rechts front
LR = links rear
RR = Rechts rear

Subwoofer onder je bureau ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
{offtopic}
hmzz, ik heb van die pilaren gezien om die boxen om de rearspeakers op te bevestigen, maar ik kan nergens vinden waar je ze kunt kopen :?
{/offtopic}

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JT

VETAK y0

Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 15:18:
Bij 5.1 is het in principe zo dat je de rear-speakers NAAST je plaatst, het klinkt dwars maar het is echt zo. Achter mag ook wel, maar ik zeg het even om aan te geven dat ze dus niet achter je hoeven.
Beste ervaringen heb ik met het volgende:
code:
1
2
3
              Zitplaats

=>                                           <=

Dus rears iets achter je met de voorkanten van de speakers naar elkaar toe. Je speakers op 50 cm van je oor is namelijk niet echt prettig en mooi.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1