Asus GF2 + KX133 -> geen AGP sideband??

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Een vriend heeft een Geforce2 van Asus. AGP4x staat "aan" in Bios. Als ik echter in info scherm kijk, staat er AGP 4x (dat is goed) maar Sideband adressing staat uit!!!

(in register staat als je zoekt op sideband wel de waarde 01 00.) dat lijkt me toch goed??
Wat moet ik nog meer doen? Ik heb Gart drivers voor KX133 geinstalleerd die bij de GeForce2 Deluxe kwamen met de turbo optie.

Hoe test je nog meer of sideband aan/uit staat?

• oakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Op de asus homepage had je het volgende kunnen vinden :

Q8: Does AGP-V7700 BIOS support "Sideband" feature?

A : The VGA card hardware can support "Sideband" feature. However, enabling this feature might cause system unstable while running 3D games or software, and nVidiaR doesn't recommend using this feature, either. ASUS disables this feature in VGA BIOS by default for stability concern, but users can still download the BIOS, v77bios.exe, with sideband enabled from the URL below for overclock testing:

Op de site is de bios versie te downloaden, echter hebben al een aantal mensen problemen hiermee gehad, waarschijnlijk afhankelijk van het type cpu/mobo, zelf heb ik een pIII733+SE6 en met sideband on, nog geen problemen gehad , tot dusver, draait nu een week of 2

succes!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ok, hardstikke bedankt. Ik zal gelijk eens gaan kijken op de site. Stom dat ik het niet eerder heb gevonden :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19
Merk je nog een beetje verschil in de 3DMark score met dat SBA aan?

Verwijderd

Ja merk je verschil. Want ik dacht dat het nauwelijks uit maakte en je het beter uit kon laten staan voor de stabiliteit.

Verwijderd

Ik had veel vastlopers met mijn KA7 + K700@972 en GF2 toen ik SBA aan had staan. Nadat ik het uit had gezet waren eigenlijk alle problemen verholpen. Kost misschien wel een paar 3Dmark punten maar als je systeem steeds vastloopt heb je daar toch geen ruk aan.
Pagina: 1