Toon posts:

Kabelmodems te koop???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, even mijn verhaal.

Ik heb een nieuwe woning gekocht, en de oude eigenaar is hier uit gegaan. Maar nu kom ik in de kelder en tot mijn grote verbazing staan daar 4 sufrboard kabelmodems. De vorige eigenaar had geen famlilie en is naar het buitenland verhuisd. Ik weet dus bij got niet wat ik met die dingen moet doen? het zijn motorola surf boards. Wat is zoiets nog waard? en kan iemand er iets mee?

Thnx

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
hoi

als ik jou was had ik ze zelf gebruikt :)

en de 4 bridgen :)

dan heb je een zeer snelle internet aansluiting...

wie weet doen ze het nog wel..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:33
Welk type precies?
Misschien heb ik wel interesse ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal eens kijken welk typen, maar dan zet ik ze wel op tweakers zelf. Ik zal vanavond even kijken wat er op staat. Ze doen het ook lampjes branden enz

• Pascal Saul
nou dan
dan heb je toch een mooie gratis internet aansluiting

of zie ik dat verkeerd?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
nee dat zou kunnen werken, ligt eraan of ze nog 'geactiveerd' staan,
maar ik weet wel dat Lancity modems +- 1000 gulden / stuk zijn

PVoutput

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
DarkRider schreef op 03 oktober 2002 @ 14:59:
nou dan
dan heb je toch een mooie gratis internet aansluiting

of zie ik dat verkeerd?
Ja dat zie je verkeerd. :)

De provider moet je alsnog activeren op basis van mac-adres, dus zonder dat kan je nog niet internetten.

• Pascal Saul
haha mijn lancity niet

50gulden

• Pascal Saul
[Airwolf] schreef op 03 oktober 2002 @ 15:03:
[...]

De provider moet je alsnog activeren op basis van mac-adres, dus zonder dat kan je nog niet internetten.
als dat nou al van toepassing is dan?

proberen kan geen kwaad

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 03 oktober 2002 @ 15:03:
[...]

Yep, je hebt gelijk.. Maar je kan ze wel verkopen

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Surfboards kosten nieuw ongeveer 150 gulden per stuk, 70 euro dus.

Sluit ze eens aan zou ik zeggen, kijken of je internet hebt! Hangt er ff vanaf of het internetaccount nog in 't systeem van je kabelaar staat. Valt Maastricht onder Essent?

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

DarkRider schreef op 03 oktober 2002 @ 15:03:
haha mijn lancity niet

50gulden
ik heb ook nog een lancity, maar in a'dam moet je tegenwoordig via c-spire aanmelden

Beste film ooit

• Pascal Saul
soepkip schreef op 03 oktober 2002 @ 15:11:
[...]

ik heb ook nog een lancity, maar in a'dam moet je tegenwoordig via c-spire aanmelden
hoezo.. heb je hem te koop dan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Jongens, via dit topic gaat niemand bieden op de modems. Diegene die toch een bod plaatst, heeft een OW aan z'n broek :)
GoT is niet bedoeld voor het verkopen/kopen van stuff :)

Topicstarter --> je kunt er niets mee. Enigste dat je kunt proberen is het verkopen op marktplaats oid, aan luitjes die denken dat ze op deze manier een gratis internetverbinding te pakken hebben :X

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:51:
Ik heb een nieuwe woning gekocht, en de oude eigenaar is hier uit gegaan. Maar nu kom ik in de kelder en tot mijn grote verbazing staan daar 4 sufrboard kabelmodems. De vorige eigenaar had geen famlilie en is naar het buitenland verhuisd. Ik weet dus bij got niet wat ik met die dingen moet doen? het zijn motorola surf boards. Wat is zoiets nog waard? en kan iemand er iets mee?
Het toch zo'n vermoeden dat die kabelmodems illegaal aangesloten waren of dat het een medewerker bij de kabelmaatschappij was. Het feit dat hij ze heeft achtergelaten zegt nog meer.

Op zich zijn kabelmodems los te koop, helemaal als het van die docsis compliant kabelmodems zijn (zoals de surfboards).
Normaal gesproken heb je er niets aan om ze los te kopen aangezien elk kabelmodem een MAC adres heeft dat aangemeld moet worden bij het CMTS en DHCP server.

Aangezien jij lampjes ziet branden vermoed ik dat ze correct zijn aangemeld en/of gehackt. Probeer er eens een pc aan te hangen, gewoon stuk voor stuk uitproberen. Wel tussendoor resetten (kleine gaatje achterop) om ze de nieuwe NIC te laten accepteren (een docsis modem lockt op 1 bepaalde NIC).

De waarde: wat een gek er voor over heeft (EUR xxx lijkt me wel leuk om mee te knutselen :)) Waarschijnlijk zullen ze bij iemand anders niet werken (tenzij in dezelfde regio en het retourkanaal open staat).

edit:
voorbeeldbedrag gewist omdat er ineens een OW post tussenstaat :P

• IceStorm
  • Laatst online: 10-08 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, @home eens polsen of ze die dingen niet terug willen kopen oid ;)?

• soepkip

soepkip

Wel een vraagje, kunnen die modems ook direct met elkaar communiceren ?

Ik bedoel als het retourkanaal open staat (is volgens mij niet afgesloten als er bij jouw toch geen kabel i-net te krijgen is)
kun je dan met 2 kabelmodems in een buurt (zeg straat ) met elkaar communiceren ?.

als dat kan denk ik dat er wel wat tweakers geinteresseerd zijn, ik zie hier wel vaker topix over wireless i-net delen, en daar komt vaak uit dat voor de betaalbare oplossingen de afstand net te groot is

Beste film ooit

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
.

[ Voor 0% gewijzigd door Geert op 03-10-2002 15:55 . Reden: Ik wil geen OW! ]

This message was sent from a galaxy far, far away.

• soepkip

soepkip

je hebt er niet zo veel aan hoor, check:

http://gathering.tweakers...list_messages/232026/2/25

Beste film ooit

• Rukapul
  • Laatst online: 15:42
In dat hele topic wordt geen Surfboard modem genoemd. Of het wel/niet werkt is sterk technologie en configuratie afhankelijk.

• soepkip

soepkip

Rukapul schreef op 03 oktober 2002 @ 16:08:
[...]

In dat hele topic wordt geen Surfboard modem genoemd. Of het wel/niet werkt is sterk technologie en configuratie afhankelijk.
Ik doelde ook op de vragen en opmerkingen over de lancity

Beste film ooit

Pagina: 1