[RH 8.0] Soundblaster geen geluid??

Pagina: 1
Acties:

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:24
Ok ik zit met het volgende probleem:

Mijn soundblaster live wordt netjes herkend door RH 8.0 en bij soundcard detection geeft ie ook aan dat module emu10k1 geladen is, maar als ik op het test knoppie druk gebeurt er niets... Mijn speakers en geluidskaart doen het iig wel want als ik naar WinXP boot dan heb ik gewoon geluid. Moet ik nu andere SBlive drivers installeren (Er is een emu10k1 project bij sourceforge?) of ligt het gewoon aan een of andere instelling :)

Thx in advance....

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

geluidsmixer alles op 0 toevallig?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Iejoor
Bij volume control staan alle schuifjes ongeveer halverwege en nix is muted, dus daar zal het niet aan liggen denk ik...

• Iejoor
Hmm nog iets vaags uitgevonden :)
Als ik test sound doe van mijn onboard audio, met koptelefoon erin krijg ik wel geluid. Alleen als ik soundblaster test doe krijg ik hetzelfde geluid, dus de output van mijn sblive gaat nu via onboard audio???
Whatever :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En in andere programma's werkt het ook niet? (ook niet als root?)

• Iejoor
Nope, kan bijvoorbeeld ook geen audio cd's afspelen of wat dan ook....
Maar kun je niet ergens instellen wat je standaard geluidskaart is, want misschien gebruikt ie nu wel onboard audio voor alle apps....

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat zou heel goed kunnen ja. Kan je dat onboard ding niet afzetten in de BIOS ofzo (even aannemende dat je dat ding niet gebruikt)? Anders moet je even naar andere devices kijken, /dev/dsp1 of dsp2 etc. etc.
Of gewoon zorgen dat ie die onboard zooi niet configt bij het booten. But then, CD's afspelen gaat fysiek met een kabeltje naar je geluidskaart... naja, je kan er iig even mee spelen :)

Verwijderd

Ja, in /etc/modules.conf... Je onboard is waarschijnlijk gealiased als sound-slot-0 en de emu10k1 als sound-slot-1. Dat omkeren, en dan eventjes /sbin/modprobe -r emu10k1 en hetzelfde voor je onboard, dan /sbin/modprobe emu10k1, en dan werkt 't als 't goed is wel goed.

edit:
Jotti jij bent te snel! :{.

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik heb ook iets dergelijks: mijn Live doet het wel maar ik krijg alleen geen geluid uit de hoofdtelefoonuitgang... Bij SuSE had je daar nog een regelaar voor (die standaard dus dicht staat) maar bij Redhat kan ik een regelaar voor Headphones nergens vinden in de vele mixers... Bij Mandrake 9 trouwens ook al niet.
But then, CD's afspelen gaat fysiek met een kabeltje naar je geluidskaart
Je bedoelt dat ouderwetse, analoge kabeltje? Gebruiken mensen dat nog dan :? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

offtopic:
SP-DIF gaat ook naar je geluidskaart hoor :)

• Iejoor
Ok dat was inderdaad het probleem volgens mij, nu is het andersom en komt mijn onboard test geluidje ook via mn SBlive maar dat maakt niet uit....
Thx guys :)
Pagina: 1