Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
mja.....
je kan dan beter gewoon een zo stil mogelijke voeding nemen......... en er een papst fan in zetten...
je kan dan beter gewoon een zo stil mogelijke voeding nemen......... en er een papst fan in zetten...
Verwijderd
Geen idee, maar vorige week werd dezelfde vraag gesteld. Daar kwam iemand met een link van dat duitse bedrijf.Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 17:15:
En welke duitse bedrijf is dat dan ???
Verwijderd
Volgens mij zal je toch iets van airflow in je kast moeten hebben.
Anders blijft de warmte toch rond je processor hangen. ( tenzij je waterkoeling neemt )
Het duurt dan misschien iets langer, maar uiteindelijk wordt het toch erg warm in je kast.
Anders blijft de warmte toch rond je processor hangen. ( tenzij je waterkoeling neemt )
Het duurt dan misschien iets langer, maar uiteindelijk wordt het toch erg warm in je kast.
Verwijderd
hang overal stille (papst / panaflo) fans op , en laat deze op 7 volt draaien en ik garandeer je je hoort NIX
Toverstaf bedoeld dit denk ik
neem een qtech. van 400watt of een nexus
die hoor je ECHT niet
daar moet je in een 0dB kamer staan met je oor ernaast, serieus
die hoor je ECHT niet
daar moet je in een 0dB kamer staan met je oor ernaast, serieus
Verwijderd
http://www.deltatronic.in...ponenten/komponenten.html
Die gasten zijn niet goedkoop zeg!
lautlose PC-Einzelkomponenten
EUR/
1Stück
Stück
Lüfterloses Netzteil Silentium! SPS360A
360W 25/32/30A, aktive PFC, passend für Gehäuse CS 601, bedingt geeignet für andere PC/Servergehäuse
z.B.als ideale Ergänzung für wassergekühlte PC
295,--
Spezial-Festplattengehäuse,
geräuschabsorbierend, gedämmt und entkoppelt,
für 3 1/2” Festplatten, passend für jeden 51/4” Schacht oder als zusätzliche Festplatte für den Silentium! - Bausatz. Komplettes Set zur Selbstmontage für eine Festplatte, mit Montageanleitung
hoe monteer je die voedingen in je case
Aha! die is precies wat ik zoek! ik heb inmiddels al die fanless p4 koeler binnen... ook heb ik die superstille compaq schijven erin geschroeft. Mijn GF2MX400 is passief gekoelt, dus nu die voeding nog, en ik hoor mijn pc helemaal niet meer
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
dirk jan laat me ff weten hoe die bevalt als je 'm hebt
Je harddisk blijft wel geluid maken, en meer dan 12dB. Neem gewoon een Enermax voeding ofzo en stop er een Papst 8412NGL in. Werkt momenteel bij mij prima (m'n stille Western Digital WD800JB maakt meer herrie)
Verwijderd
euh vergeet nou a.u.b. niet dat je onderdelen er wel van uit gaan dat je voeding tenminste iets lcuht door de kast heen trekt. Als er dus echt geen lucht door je kast stroomt, dan gaan het echt snel mis ben ik bang.
Waar moet dan de warmte heen? het is toch al vrij snel 100 to 150 watt nominaal in gebruik, dan gaat echt niet lukken door een paar kieren in de kast, en het geleiden van de kast zelf. De meest kritieke punten worden al snel je cpu, je videokaart en je hdd. En die laatste is meteen kritiek, als je schijf gaat dan kun je hem wegflikkeren.
Waar moet dan de warmte heen? het is toch al vrij snel 100 to 150 watt nominaal in gebruik, dan gaat echt niet lukken door een paar kieren in de kast, en het geleiden van de kast zelf. De meest kritieke punten worden al snel je cpu, je videokaart en je hdd. En die laatste is meteen kritiek, als je schijf gaat dan kun je hem wegflikkeren.
Of zet een 120mm op 5v (of 2 desnoods) in je zijpaneel, die dan mooi over je hdd en vga en mobo blaast. Die hoor je echt niet hoor. 
Of laat je zijpaneel open staan gewoon, dat scheelt ook vrij veel.
Of laat je zijpaneel open staan gewoon, dat scheelt ook vrij veel.
Engelking heeft er ook 1. Met een extreem stille fan die alleen aan gaat wanneer de temp te hoog wordt. Ik zal er nog ff naar zoeken.
/edit: nieuws: Engelking AP2-6300 SFC-A voeding review? Dat is hem. Je kunt hem alleen niet in nl bestellen. En als er zo een koopt laat ons dan wel weten hoe ie bevalt
* kutkip is ook zo'n mierenneuker wat geluid betreft en ik zit ook te kijken naar zulke voedingen.
/edit: nieuws: Engelking AP2-6300 SFC-A voeding review? Dat is hem. Je kunt hem alleen niet in nl bestellen. En als er zo een koopt laat ons dan wel weten hoe ie bevalt
Ehhh... Je fan kan niet uitvallen?Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 12:39:
nut? van een fanloze voeding? ok geluid? maar de rest?
Het mooiste zijn de heatpipe oplossingen die de buitenkant van je kast als gigantische heatsink gebruiken. Ik weet niet of deze dingen ook bestaan voor voedingen.
Ik zou toch gewoon een Papst 8412NGL kopen. Lekker stil en gaat lang mee door de Sintec-lager.
Ik zou toch gewoon een Papst 8412NGL kopen. Lekker stil en gaat lang mee door de Sintec-lager.
Pagina: 1