Toon posts:

Passieve koeling voor een P3 800mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben op zoek naar een passieve koeling voor een kleine P3 800mhz. Het gaat om een peeceetje die dag en ncht aan moet staan in de huiskamer, dus vandaar dat ik het zo stil mogelijk wil hebben. :P

Bestaat dit, kan dit en waar kan ik het kopen? Ik weet niet precies vanaf wanneer men actieve koeling is gaan gebruiken.

Gaarne uw hulp. :)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 08:52

JustDutch

was ambtenaar :)

Ideeen:
Proc onderklokken
groot koelblok met grote fan
Fan op lager spanning = lager toerental
Grote fan over de proc heen laten blazen (dus een losse fan, op een laag toerental)
Maar of het afdoende is voor een goede koeling? Je zou wat kunnen experimenteren.

Forza Mucca

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Zalman waaier erop

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

zalman waaiers zijn voor P4 en athlon XP toch ?

• JustDutch
  • Laatst online: 20-02 08:52

JustDutch

was ambtenaar :)

Ach, ik heb ook een Athlonkoeler op mijn k6-III 400. Past prima. Koelt goed en stil in vgl met een normale So7 koeler :)

Forza Mucca

Verwijderd

tja zoals gezegd , zoek een bigass heatsink van een bokkiewokkie merk , en draai daar een goede (papst/panaflo) fan op en laat deze op 7 volt draaien.

Verwijderd

er staat dat hij passief wil koelen, waarom wordt er dan nog zoveel geblaat over fans.

ik denk dat je gebeiteld zit aan onderclocken en een grote heatsink.
vanaf de pentium mmx werd actief koelen nodig, en ik geloof dat een p2 nog wel passief te doen was, maar ik heb nog geen een p3/p4/athlon passief gekoeld gezien.
swow pics als ie af is ok?:)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Bij mij op mijn bijbaantje hebben ze P3 750 passief gekoeld. Er zitten lompe grote Koelelementen op waar niet iedereen ruimte voor heeft. Het zijn btw Gateway kasten. Het is dus wel mogelijk.

(PC's worden enkel voor kantoorapplic. gebruikt)

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Bij mijn huisgenoot heb ik zijn p3 650 op 950@1,75V geklokt, en passief gekoeld met een volcano2 koeler :) Zijn proc zit nl net onder een outtakefan en das genoeg. Met koelertje haalt deze proc de 995 (max van mobo)

Gewoon de grootste koeler die je kan viden erop zetten en dan net zolang het voltage en/of fsb verlagen totdat het echt stabiel loopt.

Er zit vast wel een fan in de voeding, zorg dat je gebruik maakt van de luchtverplaatsing van die fan.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
je kan natuurlijk ook zo'n enorme heatsink zoals ze in mac's gebruiken pakken ;)

anders gewoon een enorme heatsink zelfmaken die zeg maar de hele kast zou kunnen vullen...

• pierre-oord
  • Laatst online: 20-02 12:27
Fludizz schreef op 04 oktober 2002 @ 00:33:
anders gewoon een enorme heatsink zelfmaken die zeg maar de --hele kast zou kunnen vullen--...
en je airflow dan ;) :+

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• SIC66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:43:
er staat dat hij passief wil koelen, waarom wordt er dan nog zoveel geblaat over fans.
omdat ie het stil wil, en een goeie casefan geeft bijna geen geluid (ook met oog op de fan in de voeding, daar komt het geluid van de casefan toch niet bovenuit)

PROUD member of NoizyCows

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

SIC66 schreef op 04 oktober 2002 @ 11:59:
[...]

omdat ie het stil wil, en een goeie casefan geeft bijna geen geluid (ook met oog op de fan in de voeding, daar komt het geluid van de casefan toch niet bovenuit)
Delta's zijn ook goede casefans...maar die wil je niet horen :o

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
die heb je dan niej meer nodig, gwoon kant van de kast open laten :P

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil mijn P3 800 ook passief koeler
Ik koop een Zalman koeler. Want hij zit precies voor mijn outtake fan.
Dus dan moet hij het wel halen denk ik.
Pagina: 1