vnc wil niet: zal pcanywhere wel werken?

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
nou het zegt 't al, me routertje met win98se zónder firewall wil maar niet met VNC over internet gaan. Lokaal werkt het wel.

Nu d8 ik zo, zal pcAnywhere het dan wél doen? Want ik wil dus vanaf me werk/stage lekker kunnen werken op dat routertje, ff bestandjes overzetten enzo :)

Maar ik heb al eens wat topics gehad over dit gare probleem met VNC en ik wil dus gewoon remote kunnen werken. Me pa vindt het ook handig om vanaf z'n werk naar ons netwerk thuis te kunnen. VNC wilt gewoon niet naar buiten :? poorten staan open maar volgens mij blokt quicknet ze

nog ff de pc:
p166 @ 200
48MB edo
8,4GB HDD
Win98se alle updates erop
Sygate 4.zoveel
Géén Firewall (en die van sygate is uit/niet beschikbaar)
ISP: Quicknet (Power pakket)

btw: er staat ook nog een DNS2Go client op zodat ik altijd me ip kan achterhalen, zo die dwars zitten?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Kan het niet zo zijn dat je ISP de port block die VNC gebruikt om te communiceren?

Forza Mucca

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
JustDutch schreef op 03 oktober 2002 @ 14:51:
Kan het niet zo zijn dat je ISP de port block die VNC gebruikt om te communiceren?
ja dat weet ik dus niet, en hoe ik dat check: ook geen flauw idee van.

en hoe zet je VNC dan op een andere poort?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wordt dat niet geblokt door "een" firewall, aan de andere kant :? vaak wel nl. ;)

Verwijderd

Ik zou eerst de oorzaak willen weten van het falen van vnc voordat ik wat anders ga proberen, zeker als het alternatief centjes kost.
\

• raymonvdm
  • Laatst online: 18:10
Remotely Anywhere

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat wil je hiermee zeggen?

Verwijderd

En als je het op je interne netwerk probeert ?

PS: Gebruik TightVNC. Veel beter.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Zelf gebruik ik Ra-admin. (Of radmin2.1, ik weet het niet zeker). Vind ik prettiger dan VNC en ook nog eens sneller door een firewall. Maar goed. Als VNC lokaal wel werkt, dan lijkt het me dat VNC op zich oke werkt. Er zal dus wel iets zijn waardoor je niet kunt verbinden op die poort. Hoe je een andere pport in moet stellen, kun je volgens mij eenvoudig uitvinden.

Forza Mucca

Verwijderd

welke poort gebruik je onder 1024 is bij quicknet redelijk dichtgespijkert voor outgoing.
Pagina: 1