win2000 printserver wil letter en geen a4

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi,

de topic is een beetje beknopt maar het gaat om het volgende.

ik heb een win2k server (uk)
daarop een aantal printsers geshared hp4000n
diver pcl6
daarin staat dat hij a4 moet printen

de win2k server staat als volgende ingesteld

(regional options)
your locale = dutch
input locales= dutch met als layout united states international

als ik nu vanaf een NT4 workstation de printer installeer krijg ik met printen een error want! hij staat op letter.!!! wat mis ik hier? wat vergeet ik.?

Ik zou het doen!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Ik ben zelf veel van dit soort vage problemen tegen gekomen met PCL6 drivers, vervang ze op je server door PCL5 en kijk of dit werkt.

Verwijderd

Staat op het werkstation het papier wel goed?
Als je de def. installer gebruikt staat dit n.l. op letter, da's op zich niet erg maar dan moet je in het frontpanelmenu van de printer aangeven dat 'ie dit moet overrulen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:23:
Staat op het werkstation het papier wel goed?
Als je de def. installer gebruikt staat dit n.l. op letter, da's op zich niet erg maar dan moet je in het frontpanelmenu van de printer aangeven dat 'ie dit moet overrulen.
het werkstation copieerd gewoon de instellingen van de server en heeft dus geen "lokale settings"

Ik zou het doen!

Verwijderd

Kijk of op de printer zelf Letter staat bij de page instellingen.
PCL5 is best een goed keuzen zoals koekk al aangaf, heb hier zelf middagen mee gestoeit.

Op de server kan je nog kijken onder de eigenschappen van de printer, kies dan tabblad geavanceerd, links onder standard instellingen. Hier kan je A4 aangeven contoleer ook even of de formaat klopt 210 x 297.