Toon posts:

Problemen Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Exchange heb geïnstalleerd worden op een of andere reden de services niet geïnstalleerd.

Ik krijg dan de foutmelding: c1030a8c (Dat Exchange Admin de services niet kan vinden)

Ik draai:
Windows AS 2000 SP3
Exchange 2000 SP3
Verder draait er eigenlijk niets.
O ja, we zitten op een Kennisnet lijn (van NLtree)

Iemand suggesties?

Machine: PIII 1.4 GHz (Tualatin), ASUS TUS-L2C, 256 MB en een TNT 2 kaartje. Verder nog twee realtek kaartjes (rtl8029 en rtl8139)

Verwijderd

Ik zou naar SERVICES gaan en handmatig de logon-account gegevens invoeren van de service. Password checken natuurlijk.

Handmatig starten en kijken of alleen die ene service niet start, of de afhankelijke services (depencies).

Post anders even je event-log.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja DNS is stuk of je point naar de verkeerde server.
Zoek uit waar je domain controller z'n service records registreert en point je exchange server naar diezelfde DNS server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:58:
Ik zou naar SERVICES gaan en handmatig de logon-account gegevens invoeren van de service. Password checken natuurlijk.

Handmatig starten en kijken of alleen die ene service niet start, of de afhankelijke services (depencies).

Post anders even je event-log.
Exchange 2000 draait onder localsystem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kom ik niet helemaal duidelijk over.
De services worden niet eens geïnstalleerd........
Dus aan de log files heb je niet veel (denk ik)

De log file staat op:
http://www.wse-joure.org/exchange/

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 08:48
Het zou kunnen zijn dat je DNS en DHCP naar de netwerkkaart die naar kennisnet gaat verwijst,mocht dat zo zijn dan kan je exchanche niet lekker installeren.
Kijk dat ff na,makkelijkst kun je de DHCP server controleren aan wel ip hij gebind is (intern of extern) :)

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
Heb je wel IIS geinstalleerd met SMTP en NNTP?

zijn verplicht, maar dat meld setup ook, dus eigenlijk mag ik er van uit gaan
Ik draai:
Windows AS 2000 SP3
Exchange 2000 SP3
Verder draait er eigenlijk niets.
Je zegt hier dat je al W2k sp3 en Exch2k sp3 draait, en later zeg je dat je het niet kan installeren, dit klopt niet.

Wat heb je nou draaien en heb je daadwerkelijk geinstalleerd, en wat wil je installeeren wat helaas niet lukken wil.

May the Force be with You instead of Bill

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

24/09/02 14:54:52 NETLOGON Warning None 5781 N/A ADAM Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available.
Nogmaals: fix je DNS, ander gaat het never nooit werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt hier dat je al W2k sp3 en Exch2k sp3 draait, en later zeg je dat je het niet kan installeren, dit klopt niet.

Wat heb je nou draaien en heb je daadwerkelijk geinstalleerd, en wat wil je installeeren wat helaas niet lukken wil.
De services worden niet geïnstalleerd..

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Je moet zoals al 2 keer gezegd eerst je DNS fixen. Je DNS verwijst nu naar Kennisnet en dat gaat nooit niet werken. Je zult je DNS naar je eigen DNS moeten laten verwijzen en in je eigen DNS de Kennisnet DNS server als forwarder instellen. Dan ook nog zorgen dat je een goed werkende Global Catalog hebt en je kunt installeren.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hoe heb je setup gedraaid?
je moet wel eerst: 1. setup / forestprep draaien op je DC
en 2. setup /domainprep draaien op de machine waarop je exchange2000 installeert...
dan pas kun je de "normale" setup draaien (vanuit je command prompt welteverstaan).
:X

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kabouterplop01 schreef op 04 oktober 2002 @ 15:45:
Hoe heb je setup gedraaid?
je moet wel eerst: 1. setup / forestprep draaien op je DC
en 2. setup /domainprep draaien op de machine waarop je exchange2000 installeert...
dan pas kun je de "normale" setup draaien (vanuit je command prompt welteverstaan).
:X
ForestPrep en DomainPrep doet setup vanzelf wel en als daar iets misgaat komt er een error dialoog.
Als je geen SMTP en/of NNTP op je machine hebt, wordt inderdaad alleen maar de Exchange System Manager geïnstalleerd.
Kwestie van lezen wat er staat, maar da's waarschijnlijk teveel gevraagd voor Azbest. Z'n history bekijkend, denk ik dattie al lang niet meer naar dit topic omkijkt en dattie over een half jaar dezelfde vraag nogmaals stelt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Yep,
Ik ook niet goed gelezen: Setup is gedraaid op de DC van dat domein.
Zou inderdaad nog makkelijker moeten zijn.
Dus: Kijken in de zonefile.
verwijderen/aanpassen van de zonefile. Op alle netwerkkaarten(behalve de externe!) in het domein:register suffix in DNS.
Zonodig nieuwe zonefile. (AD integrated) ipconfig /flushdns en ipconfig /registerdns
ff laten updaten en dan moet het werken.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Ben trouwens wel benieuwd naar de oplossing: of het SMTP/NNTP is of DNS?
OF BEIDE!!
Pagina: 1