[XP] Netwerk settings in SIF file. RIS Distributie

Pagina: 1
Acties:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
We hebben hier een mooie RIS server en die distributeerd XP naar de clients toe. Dit werkt allemaal perfect, maar er moet nog 1 dingetje gebeuren.

Ik moet de netwerkadapter forceren op 10Mbit Halfduplex; en dus niet op Auto Select.

Nu moet ik dit dus zien te regelen met de SIF file; het nadeel is dat ik dit niet voor elkaar krijg. En echte duidelijke info hierover is niet te vinden.

Het kan wel, mbv de SelectedAdaptersSection optie in de SIF file, maar dan moet je elke NIC opgeven die geinstalleerd moet gaan worden; en er zijn dus behoorlijk veel verschillende NICs aanwezig hiero.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Zodat ik standaard voor elke NIC die geinstalleerd wordt de defaults op 10Mbit HDuplex kan zetten?

Pvouput live

• Krypt
Toch nog maar een kickje.. mag wel na 7 dagen denk ik...

Iemand die het weet? Heb me rot gezocht en wil nl. niet elke PnP-Id in gaan liggen vullen..

Pvouput live

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

er zijn dus behoorlijk veel verschillende NICs aanwezig hiero.
Beetje bot :P Eerste regel van netwerkbeheerders, is standaardisatie van je NIC's >:)
Zorg dat je zeker in geval van software distributie 1 merk en type hebt voor je hele netwerk. Ik denk (als netwerkbeheerder) dat dat je leven een stuk makkelijker maakt.

Dus of 3com of Intel.

IK heb ook zitten searchen op de MS KB, maar behalve wat je al quote in "SelectedAdaptersSection" heb ik ook niks bruikbaars kunnen vinden....

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Krypt
Jah.... zit dus nu op een project.. doe alleen de desktop kant, zouden eigenlijk alleen maar Dell Optiplex GX260(=2 keuzes in NICs) en GX240's komen te staan.. da's niet zo moeilijk.. maar nu willen ze dus ook oudere machines inzetten.. zoals de GX1 (waarvan er 3 versies zijn),GXa, GX110, GX150,GX200... en die hebben dus allemaal een andere NIC..

De merken zijn wel gelijk; tis 3com of Intel... maar de types en dus ook de PnP-ID's zijn allemaal anders... en daar heb ik geen zin in om die allemaal uit te gaan zoeken..

Had het graag anders gewilt.. maar helaas... moet de helpdesk het maar met de hand veranderen :)

Vind het hoe dan ook stom dat je je default adapter settings niet kan invoeren..

Pvouput live

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hubs zijn niet auto sense BTW :? Wat voor hubs / switches :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Krypt
Volgens mij Cisco 4000 series Switches.. met... roffel roffel roffel.. jawel.. Baloon aansluitingen bij de clients :'( En als daar de autosensing fout gaat dan knalt de poort van de switch dicht.. jawel.. spreek uit ervaring..

En de netwerkguru wilt dat we alles op 10 HD zetten...

Pvouput live

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
volgens mij heb je een paar opties :

of je zet ze in je SIF file per kaart
of je maakt zelf een INF file voor de netwerkkaarten en vervang de orginele in de i386 dir op je RIS server.
Of je goochelt wat met WMI/VBS of andere script taal aan het eind van je RIS installatie in CMDLINES.txt
oow ja je kan ook met een reg filetje settings zetten staan toch in registery moet je alleen ff met wmi query op die kaart doen en met uitkomst kan je dan bepalen welke reg file je voor welke kaart wilt gebruiken.
Hier kan je een query mee doen moet je alleen die variable nog zien te vullen.

http://www.microsoft.com/...scriptcenter/wmimatic.asp

suc6

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:37
Zoals Smurff zegt, denk ik dat je het makkelijkste uit bent met een reg filetje.
Even querien welke nic erin zit, en dan reg filetje importeren.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1