Toon posts:

A7V reageert niet meer na BIOS flash

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend de bios van mijn Asus A7V mobo geflashed naar versie 1012.01a. Gelijk na de eerste reboot start mijn pc niet meer op. Ventilatoren draaien wel maar verder gebeurt er helemaal niets!
Wat kan ik nu met mijn mobo doen? ;(

Verwijderd

hopen dat hij niet verkeerd is geflashed anders kan je hem weg gooien

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Default instellingen terugzetten, eventueel door clear_cmos jumpertje kort te sluiten, alle hardware verwijderen (op proc/koeler/ram/videokaart na) en kijken wat er dan gebeurt.
[edit:]
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:29:
hopen dat hij niet verkeerd is geflashed anders kan je hem weg gooien
|:( in het ergste geval peur je de bioschip uit z'n voetje en stuur je 'm op naar Asus, voor een nieuwe. Kost je ten hoogste twee tientjes. Weggooien is voor *******.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

En anders een isa videokaartje inbouwen, en opnieuw flashen vanaf diskette.

Ik meen nl. dat je pci krap e.d. het niet meer doet, ISA zou het wel nog doen dan.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

[quote]JaJoah schreef op 03 oktober 2002 @ 13:34:
[quote]

|:(
De a7V heeft geen ISA sloten. 8)7

Daar komt nog bij dat het tegenwoordig al moeilijk is om een PCI kaart uit te halen. Een ISA kaart wordt al tijden lang niet meer verkocht, volgens mij al niet meer sinds de invoering van Vesa Local Bus, VLB. (in 1992 dacht ik.)

Misschien is www.flashbios.org een optie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JaJoah schreef op 03 oktober 2002 @ 13:34:

Ik meen nl. dat je pci krap e.d. het niet meer doet, ISA zou het wel nog doen dan.
Onzin. Of je er nou een ISA videokaart erin doet of niet, dat zal geen enkel invloed hebben op het wel of niet kunnen flashen van de BIOS :/

Waar je hier echt op moet letten is of er floppydisk activiteit optreedt. Zo ja, dan is de Bootblock BIOS in werking getreden. Dan kun je een speciale opstartflop samenstellen, waardoor de BIOS automatisch wordt geflasht wanneer je de computer opstart.

Overigens, dwiltid: wélke BIOS had je gebruikt om te flashen? Je kunt niet zomaar de BIOS van de A7V133/E/C/266/etc/etc gebruiken voor de A7V..

Spam: voor meer details over de Bootblock kun je op mijn homepage terecht, check de pagina BIOS - Flashen :)

Edit: ik heb even de titel gewijzigd.. (was zo'n fantasieloze en foute "Bios geflest")

Verwijderd

check out: www.biosflash.org

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check deze topics eens, je bent echt niet de eerste: http://arethusa.tweakers....sh&DEFAULTOP=or&FMT=query

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.