Toon posts:

[win2k pro]hoe voorkom ik afsluiten bij gegenereerde fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een programma draaien in micro$oft raampjes 2000 pro. Het proggie genereert een fout en wordt dan, zoals dat altijd gebeurt, automatisch afgesloten. echter het onderdeel van het programma waar het mij omgaat draait gewoon door maar wordt wel afgesloten samen met het hele programma!

Is er ergens een optie in windows waarmee je kunt zorgen dat windows niet automatisch specifieke (of alle) programma's beeindigd bij fouten maar dat je dit handmatig kunt doen? bijvoorbeeld dat je dan een promptje krijgt of zo, weet ik veel .

heb al van alles geprobeerd/afgezocht/gevraagd MAAR IK KOM ER NIET UIT!!! :'(

bvd voor de reactie

Verwijderd

Een programma dat een fout genereert :? Dit'ie dat erom, of is'et een bug :?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 11:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik weet het niet helemaal zeker,maar volgens mij kan dit in win2k "nog" niet,onder winxp wel,maar zelf ben ik die optie nog niet tegengekomen onder win2k

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het een bug is, of iets anders. het gaat mij erom of er een optie is in win2k, of een hulpproggie, dat die automatische afsluiting van programma's na fouten tegengaat. De helft van de applicatie die ik nodig heb (het downloaden dus....) loopt door ondanks de fout maar wordt wel afgesloten met de shit eromheen (die ik niet nodig heb) die vastslaat. dit wil ik voorkomen.

maar hoe heet die optie in winxp? kan ik ff gericht zoeken op het net naar die optie of tie ook in win2k zit.

bvd

Verwijderd

Volgens mij kan dat op dezelfde manier als in XP: Rechtsklikken op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en herstel Instellingen > Computer automatisch opnieuw starten > uitvinken.
Ik heb even geen Win2000 PC beschikbaar, dus ik hoor het wel als het niet klopt.

Verwijderd

Wat zou het besturingssysteem anders moeten doen?

Een proces crashed, en wordt door het os "opgeruimd". Alle childprocessen worden dan ook opgeruimd. En dat is maar goed ook, want anders hou je "orphaned" processen over, waar je geen controle meer over hebt.

In jouw geval is die download het child-proces. Het hoofdproces is gestruikeld, het besturingssysteem ziet dat, en ruimt alle processen die door het hoofdproces zijn opgestart netjes op. Dus ook die download. :( Weinig aan te doen volgens mij.

Verder hebben de tips van Binary10 met dit topic niets te maken. Het gaat niet om het os dat herstart, het gaat hier om een programma dat vastloopt (toch?).
Pagina: 1