Toon posts:

Ouwe Pc's gaan wel op internet Nieuwe niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ik heb even een vraagje op school hebben we ouwe pc's
van Tulup en die gaan wel op internet

Zouden we op een nieuwe pc (Pentium 3 1200 Mhz Asus moederbord) de proxy instellingen instellen
dan vergeet ie ze meteen weer

Maar alleen de docenten kunnen met hun eigen naam en wachtwoord wel
op zo nieuwe pc op internet komen Die zitten in een hele andere netwerk groep dan de leerlingen Weten jullie mischien hoe het komt ??

Hopelijk zo een beetje goed uitgelecht ?

Mazzl

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Niet echt, meer info zou handig zijn :) Server instellingen enzo. Ik denk dat het iets met de user rechten te maken heeft. Loop die eens even na. Misschien hebben jullie tweak ui gebruikt ofzo?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft de netwerkgroep van de leerlingen geen internetrechten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:27:
Waarschijnlijk heeft de netwerkgroep van de leerlingen geen internetrechten.
Rot voor ze >:)

:>

Verwijderd

ja idd dit ruikt naar een rechten probleem, de groep leerlingen heeft er hoogst waarschijnlijk gewoonweg geen toegang, ik zou het gewoon even navragen aan de systeembeheerder daar..

Verwijderd

Topicstarter
Ja die vragen mij of ik een beetje wil rond kijken en informeren hoe dit kan

De rechten hebben ze wel hoor
maar zou het dan te maken kunnen hebben dat er die Crowd control op zit

Tweak versleutelling dus

Maarja die hebben die ouwe Pc's ook en daar werkt het wel gewoon en die zitten ook op de zelfde Proxy server

Heel gek want die nieuwe en ouwe pc's hebben precies de zelfde instellingen van de Crowd control Alle pc's hebben ook de zelfde netwerk kaarten

Vreemd gewoon vind ik Maarja bij computers zijn wel meer dingen vreemd

Mazzl

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor dat er een register sleutel is die de proxy instelling zelf weer aanzet
warneer de computer weer opnieuw opstart weet iemand
toevallig deze sleutel code

Alvast bedankt
Nick.

Verwijderd

Topicstarter
Of mischien een andere oplossing ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:24:
Hey allemaal ik heb even een vraagje op school hebben we ouwe pc's
van Tulup en die gaan wel op internet

Zouden we op een nieuwe pc (Pentium 3 1200 Mhz Asus moederbord) de proxy instellingen instellen
dan vergeet ie ze meteen weer
Mazzl
Wat ook kan is dat er hier zo'n recovery of safe kaartje inzit, dat is zo'n pci kaartje wat constant een image draait en zodra de pc herstart wordt dan gebruikt ie de originele image. Elke gemaakte instelling is dus na een restart weer ongedaan gemaakt.
Kan zo niet op de naam komen van die kaartjes maar ze zijn er wel, ze worden dus vaak in pc's gezet waar mensen niet zelf settings mogen veranderen en waar de pc's altijd in dezelfde staat moeten zijn(in bv klas/les lokalen)

Ook ben ik het ermee eens dat de netwerk rechten zo zijn dat je met die pc dus niet kunt internetten, stel je hem in en je herstart (als er zo'n kaart inzit) is na de herstart dus die settings weer weg, terug naar standaard gezet door die kaart.

Zit er dus inderdaad zo'n kaart in kun je dus als gebruiker er werkelijk niets aan doen om de settings alsnog te veranderen.
Je zult of de kaart moeten verwijderen uit de PC of als beheerder in het menu van het kaartje moeten inloggen en daar de rechten juist zetten, denk dat je gewoon pech hebt gehad met die pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoe kom ik er achter dat er zo kaartje in zit ik ben zelf nog in opleiding en ben nog niet zo gek ver ik kan als Systeem beheerder inloggen dus als er ff info is hoe ik da zou moeten kunnen doen teminste er achter komen of dat erin zit dan weet ik voldoende en laat ik de Hoofd systeem beheerder da ding wel veranderen of eruit halen wat hij wil

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zo'n kaartje kun je alleen zien door bij het opstarten F10 in te drukken zodra die bios post afgelopen is. Die kaartjes heten Boot and Go (a.k.a. Magic Card) en zijn van kadima ltd

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 09-10-2002 23:14 . Reden: typo ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal eens kijken en verder als die kaarten erin zitten er zijn nogal veel pc's op school als elk kaartje eruit moet of veranderd moet worden nogal veel werk

is er niet toevallig een register sleutel
die hem met opstarten gewoon weer aan zet Dat was net zo makkelijk diskette erin
en reg filetje openen en klaar maar als al die kaarten eruit moeten is best veel werk denk ik zo ff Weet iemand mischien een register sleutel daarvoor

Mazzl's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus van alles geprobeerd en dus niks helpt
Die proxy blijft maar uitgaan

Microsoft Windows 98 4.10.2222 A
Volledige installatie met Volledige OEM-cd /T:C:\WININST0.400 /SrcDir=C:\INSTALL\WIN98SE /IZ /IS /IQ /IT /II /NR /II /C /U:xxxxxxxxxxxxxxxxx
IE 5 5.00.2614.3500
Actieve tijdsduur: 0:00:03:38
Normaal
Op "LOK203-***" als "techniekll"

GenuineIntel x86 Family 6 Model 11 Stepping 1
256 MB RAM
82% van de systeembronnen is beschikbaar
Beheerd door Windows-wisselbestand op station C (10903 MB beschikbaar)
Beschikbare ruimte op station C: 10903 MB van 11688 MB (FAT32)
Beschikbare ruimte op station D: 6505 MB van 7366 MB (FAT32)

En dit is wat meer info over wat voor systeem het is
Pagina: 1