Toon posts:

GeForce 2 GTS werkt niet naar behoren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een ASUS GeForce 2 GTS v7700 Deluxe, en die is zeker niet zo snel als dat ik verwacht had. Ik heb Detonator 3 v 6.34 geinstalleerd en dat helpt ook niet. Ik speel veel UT op internet en dat loopt ook niet zoals ik het wil.
Met 3dmark2k haal ik een score van... snik... 3400...
ik hoop dat iemand mij kan helpen...
systeem: pIII 500, 128mb Ram (2 dimmetjes) Geforce 2 gts van asus, 16 gieg harddisk en VIA moederbord

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
4 in 1 drivers voor je mobo geinstalleerd?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik deel je verdriet. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb een Hercules Prophet II 64 vor mijn nieuwe comp. Maar die is nog niet af. Ik denk LOL kzet em in mijn Dell klotebakkie. Kdraai 3Dmark hmmm... 2500 3dmarks. Ff nieuwe drivers rebooten 3dmark 3500hmm.. en verder wil ie niet. Khoop dat het in die Dondervogel 900@~1050 anders is.

Zat er trouwens daarvoor een andere vidcard in?? Haal dan een keer echt alles eruit en reset het bios. Dan is het net alsof je een nieuwe comp. hebt.
Veel succes, en ik laat je weten of ie het beter doet in de andere comp.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 11:53 schreef TAG_Speedy het volgende:
4 in 1 drivers voor je mobo geinstalleerd?[/quote]jah die heb ik ook al... maar als ik dan bij Deze comp/eigenschappen/apparaatbeheer/systeemapparaten/Moederkaartbronnen klik zie ik dat er geen stuurprogramma's voor vereist of geladen zijn... en bij wijzigen doe ik dan C:\Drivers\VIA\int, maar dan zegt ie dat het beste stuurprog al geladen is.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor deze Geforce 2 gts zat er een andere vdeo kaart in... ATi Rage 128 met 32 mb... maar die werkte helemaal voor geen meter... 640*480*16 in UT met framerate van 30! Om te huilen! Nu haal ik wel hoger, maar ik speel vaak op internet op overvolle servers... en dat kan ie allemaal niet bijhouden...

btw wordt er hier bedoeld je systeemkast helemaal openmaken en allers eruit halen?
of gewoon alles deleten bij apparaatbeheer?

o ja andere spellen werken ook niet zonder haperen... snik :-(

• Speedy
Heb je geformateerd en alles erop nieuw opgezet? Je score moet namelijk idd wel iets hoger kunnen (niet veel, mijn P3 450 met GF 2 GTS haalde de 3700).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Whoa dat is dan zonde van je geld, mijn GeForce 2 MX trekt op m'n Duron 600 4700 3dmarks...

Verwijderd

Topicstarter
jah maar weet je geen oplossing?
ik bedoel er MOET toch wat aan te doen zijn... nieuw mobo misschien? ik weet het niet... ik vraag het aan jullie...

• Speedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 12:53 schreef Bjorntje het volgende:
Whoa dat is dan zonde van je geld, mijn GeForce 2 MX trekt op m'n Duron 600 4700 3dmarks...[/quote]Hij hangt nu in mijn Athlon systeem :)

En oplossing....voor jou, tsja drivers, maar dat had je al geprobeerd, misschien is het je moederbord, maar daar heb ik weinig kaas van gegeten :(. die 3700 was bij mij het max zonder oc-en, bij mij remde de CPU de videokaart af, bij jouw 500mhz ook, veel meer zal er niet in zitten.
Ik draaide em op een ASUS BX moederbord.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Eej thx voor je hulp... hij hangt nog steeds niet goed... maar jah ik zal wel zien... :-)
een athlon processor kan niet in mijn moederbord he... overweeg om er een te gaan kopen maar ik heb denk ik niet genoeg geld voor beide.. moederbord en athlon...
weet er anders iemand hoe ik mijn pIII goed kan overklokken? Daar weet ik namelijk nix van...

• Speedy
Nee Athlon wil niet in jouw moederbord :)

pak de handleiding van je bord en kijk even naar de FSB jumpertjes, dat moet je ff lezen en proberen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zie net op madonion dat 4200 normaal is....3700 is inderdaad aan de lage kant

• Gormandize
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 16:37
Ik heb ook een Geforce2 ultra 64MB... jammer genoeg heb ik ook problemen. Mobo = Asus A7V Athlon/Tbird Socket. Ik moet in het bios m'n systeem op AGPx2 zetten ipv AGPx4. Als ik het mobo op AGPx4 laat staan loopt m'n PC vast bij 3D apps (OpenGL Direct3D)... Alles gaat dus wel goed als zolang ik in "2D-modus" blijf. Maar om spellen te kunnen spelen draait het systeem dus op AGPx2 :(.

Btw... wat bedoelen jullie met 4 in 1 drivers?

Verwijderd

lang leve VIA

waarom de g-force de schuld geven als al de mensen die er problemen mee hebben op een via chipset draain?

ik heb een elsa gladiac op een 815e (daarvoor op een 440bx)en nog nooit geen problems gehad

ik hoop voor jullie dat er een betere chipset voor de athlon komt (neem anders een bord met een amd chipset)en intel gebruikers moeten gewoon een intel chip nemen

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil tussen AGP 4x en 2X is 0,01 procent dus maak je daar maar niet teveel zorgen over :-)
en die 4in1 drivers vind je op www.viatech.com, als je een ViA moederbord heb natuurlijk...

Ik heb m'n bios gereset, maar het heeft niet echt geholpen, kijken of formatteren helpt...

Verwijderd

Dit schreef Smoed op vrijdag 27 oktober 2000 20:58

Btw... wat bedoelen jullie met 4 in 1 drivers?

Dit zijn drivers die op je install cd staan die je bij je moederbord hebt gekregen als je de nieuwere versie wilt hebben kijk dan even hier op tweakers.

(Waarom kijken/lezen mensen niet wat ze kopen voordat ze gaan installeren scheelt een heleboel ellende.)

Verwijderd

Nou k heb ook via chipset (KX133) en het draait hier als een zonnetje
Athlon classic 700@770mhz met asus v7700 pure
rond de 5700 3dmarks

en 4xagp schijnt idd gewoon gekgenoeg niet te werken op een a7v mobo.
Schijnt bekend eufel te zijn

• Speedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 21:09 schreef InnerSelf het volgende:
lang leve VIA

waarom de g-force de schuld geven als al de mensen die er problemen mee hebben op een via chipset draain?

ik heb een elsa gladiac op een 815e (daarvoor op een 440bx)en nog nooit geen problems gehad

ik hoop voor jullie dat er een betere chipset voor de athlon komt (neem anders een bord met een amd chipset)en intel gebruikers moeten gewoon een intel chip nemen[/quote]Ik had hier een Intel BX bord (asus P2B-F) en die wou niet samen met mijn videokaart/geluidskaart, nu een VIA bord gekocht en superstabiel. Het kan dus wel!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

een creative live of live value zeker?

dan licht het dus aan je creative in combinatie met de 440bx

op deze kaarten zit een dos driver die heel rottig zijn werk doet en voor trubbels zorgt

Verwijderd

Dutch_man schreef op vrijdag 27 oktober 2000 22:01

en 4xagp schijnt idd gewoon gekgenoeg niet te werken op een a7v mobo.
Schijnt bekend eufel te zijn

In de bios van mijn moederbord A7V staat mijn AGP op optimaal en dat is volgens het bios 4xAGP en normaal 2xAGP dus als het goed is draait mijn geforce 2 GTS op 4x AGP.

Verwijderd

Topicstarter
memscore nog steeds onder 3400....... :-(
Ik heb SiSoft Sandra gedownload en geinstalleerd en dan zegt hij bij Mainbord:

AGP Bus
Version 1.00
Bus speed 66MHz
Curent Date Transfer Rate 2x (132MHz)
Side Band Enabled NO
Side Band Support YES (vaag)
Fast Writes Enabled NO
Aperture Size 32 mb (klopt wel ik heb een 32mb videokaart)
Ik heb maar2X agp maar dat maakt niet uit... heb dat al proberen uit te zetten alleen dan start Windows niet meer op
Pagina: 1