Toon posts:

Eth0 & Eth1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik welke netwerkkaart welke is?

Het is 1 van chello en 1 voor het lokale netwerk.

Kun je dat bijvoorbeeld weten, door te kijken naar de volgorde waarin de kaart is geïnstalleerd in de pc? Bijvb chello zit in een hoger PCI slot dan de andere en daarom is dat Eth0

Verwijderd

uhhm, eth0 zit boven eth1

En je kan het proberen door 1 netwerkkaart in je netwerk te hangen en dan proberen te pingen naar een bepaald ip in dat subnet

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
via ifconfig het macadres nakijken ?

Verwijderd

Topicstarter
dus zou mij chello kaart boven de andere zitten dan is dat Eth0?
Door Dreamstar - Thursday 03 October 2002 12:53

via ifconfig het macadres nakijken ?
Kan niet vraagt er in de install al om

Verwijderd

haal er 1tje uit en dan blijft er 1tje over, config die ene, dan de ander erin.. en dan kan je die configgen :)

Verwijderd

Met mii-tool zie je in dit geval wel welke 100 Mbit en welke 10 Mbit is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:54:
haal er 1tje uit en dan blijft er 1tje over, config die ene, dan de ander erin.. en dan kan je die configgen :)
Kan niet vraagt er in de install al om

• Dreamstar
euh, gewoon gokken dan maar ?
Een installatie van (bijvoorbeeld) Mandrake duurt op een redelijke pc een half uur, dus als je verkeerd gokt, ben je hooguit een half uur verder

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamstar op 03-10-2002 12:57 . Reden: bijvoorbeeld toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Tijd is €€€ :)
Maar er bestaat duz geen regeltje voor. Ik install Redhat

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

chello geeft toch een 3-com ?
kijk eens in je bak, anders gebruik ff een bootflop en de floppy die je bij je netwerkkaart krijgt, voer het diagnostisch progje uit en kijk welk lampje er knippert

Beste film ooit

• Dreamstar
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:58:
Tijd is €€€ :)
Maar er bestaat duz geen regeltje voor. Ik install Redhat
Ben jij zo belangrijk dat je geen half uurtje kan missen ?

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op 03 oktober 2002 @ 12:58:
chello geeft toch een 3-com ?
kijk eens in je bak, anders gebruik ff een bootflop en de floppy die je bij je netwerkkaart krijgt, voer het diagnostisch progje uit en kijk welk lampje er knippert
Nee hoor chello levert tegenwoordig geen netwerkkaarten meer mee. Diz een realtek. Ik heb voor het netwerk wel een realtek. Maar trouwens dat maakt ja niet uit. Ik moet alleen weten welke netwerkkaart redhat bedoeld met eth0 of eth1 (logisch)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Waar is het voor, voor een Freesco routertje? het lullige hiermee is, in iedergeval bij @home, dat de 2 omgedraait zitten. Met Redhat heb ik hetzelfde trouwens ondervonden (bij @home dan)....
Maar bij het booten komt het voorbij....gewoon goed oppletten >:) suc6

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Je kan ze altijd later omwisselen.
Inhoud van de bestanden /etc/networkscripts/eth0-cfg en eth1-cfg omwisselen , rebooten....

Verwijderd

Topicstarter
Door sjolmers - Thursday 03 October 2002 13:10

Waar is het voor, voor een Freesco routertje? het lullige hiermee is, in iedergeval bij @home, dat de 2 omgedraait zitten. Met Redhat heb ik hetzelfde trouwens ondervonden (bij @home dan)....
Maar bij het booten komt het voorbij....gewoon goed oppletten suc6
oh als ie die setup in laad?

Verwijderd

Zet ze allebei op DHCP en kijk welke een uur nodig heeft om te initialiseren. Chello gebruikt DHCP, dus je chello-kaart zal niet te veel tijd nodig hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:24:
Zet ze allebei op DHCP en kijk welke een uur nodig heeft om te initialiseren. Chello gebruikt DHCP, dus je chello-kaart zal niet te veel tijd nodig hebben...
Dat noem ik pas Ideeën 8)

En dan krijg ik het IP er wel bij te staan. Weet ik het helemaal zeker :9

Tnx :7

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ja bij het laden van de setup. hij wil altijd de uitgaande (het binnenshuis netwerk) op eth0 zetten en de binnenkomende (@home) op eth1. Terwijl bij het fungeren als server, RedHat ze andersom verwacht (en Freesco ook).

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1