Ik heb sinds 4 dagen een WD800JB (special edition gevalletje), maar ik heb een aantal probleempjes! Ik dacht dat mijn pc wel sneller zou worden (zelfs volgens benchmarks), maar dat lijkt nu op het eerste moment niet! Mijn vaders laptop (800mhz, 128Mb ram maar) start namelijk nog sneller op dan mijn AMD 2100+ 786MB DDR ram PC2100. Met dezelfde versie win2k service pack 3! Ik weet dan wel dat je zulke dingen niet kunt vergelijken maar goed...!
Mijn probleem:
Een of beide hdd's tikken bij het opstarten en soms crashen ze! Ze zijn beide net nieuw (40Gb was kappot en nieuwe gekregen van WD en zelf een WD800JB gekocht). Maar nu maken ze al van die rare click, slide geluiden bij het opstarten! Heeft iemand misschien een idee waar en hoe ik moet zoeken?
Mijn systeem:
AMD 2100+XP
768MB DDR-ram PC2100
WD800JB (schijf 0)
WD400BB (schijf 1)
ABIT KX7-333
GForce 2 MX400
Win2k service pack 3
300Watt noname voeding.
Als je het mij vraagt ligt het aan dat klere MB! Want hij kan soms bij het opstarten beide schijven niet vinden! Beide schijven zitten aan 1 kabeltje en zijn goed gejumperd volgens WD. Als een hdd uitvalt (bijv de master) kan de 2e dan nog wel gevonden worden?
Wie kan mij helpen?
Thx anyway!
Mijn probleem:
Een of beide hdd's tikken bij het opstarten en soms crashen ze! Ze zijn beide net nieuw (40Gb was kappot en nieuwe gekregen van WD en zelf een WD800JB gekocht). Maar nu maken ze al van die rare click, slide geluiden bij het opstarten! Heeft iemand misschien een idee waar en hoe ik moet zoeken?
Mijn systeem:
AMD 2100+XP
768MB DDR-ram PC2100
WD800JB (schijf 0)
WD400BB (schijf 1)
ABIT KX7-333
GForce 2 MX400
Win2k service pack 3
300Watt noname voeding.
Als je het mij vraagt ligt het aan dat klere MB! Want hij kan soms bij het opstarten beide schijven niet vinden! Beide schijven zitten aan 1 kabeltje en zijn goed gejumperd volgens WD. Als een hdd uitvalt (bijv de master) kan de 2e dan nog wel gevonden worden?
Wie kan mij helpen?
Thx anyway!