[wine] Kan geen programma's instaleren

Pagina: 1
Acties:

• gustafa
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb codeweavers wine geinstaleerd en probeer nu Dreamweaver te instaleren.
Ik heb de HOWTO op WineHQ helemaal gevolgt.
Het gaat echter niet zo goed. Hij start installshield op maar geeft op den duur een pop-up met de tekst:
code:
1
2
3
4
Error Number: 0x80040706
Description: Object reference not set

Setup will now terminate.

Systeem draait op RedHat 7.3
Wat gaat er fout?

• gustafa
niemand?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

als je nou eens meer info geeft bv welk programma en welke wine versie je gebruikt is er een grotere kans dat iemand je kan helpen en zo snel omhoog kicken wordt hier ook niet echt gewaardeerd.
als je de gewone wine gebruikt die heeft geen echte support voor installshield, winex heeft hier wel support voor maar die mag je kopen voor 5 euro per maand, dan kun je em downloaden.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

blowfish schreef op 03 oktober 2002 @ 18:47:
als je nou eens meer info geeft bv welk programma en welke wine versie je gebruikt is er een grotere kans dat iemand je kan helpen
Niet vervelend bedoeld hoor, maar hij zegt precies wat hij heeft: Dreamweaver met InstallShield.

Een search op de foutcode levert op dat het hier waarschijnlijk om versie 6.01 van IS gaat.
als je de gewone wine gebruikt die heeft geen echte support voor installshield, winex heeft hier wel support voor maar die mag je kopen voor 5 euro per maand, dan kun je em downloaden.
De source van WineX is gratis te downloaden, alleen de RPM's niet.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

sorry ik lag zeker te slapen ofzo, moet ik toch eens meer koffie drinken. ;)
de rpm en debjes hebben wel support voor installshield en de source niet, ik kan bv met de source bepaalde spelletjes niet installeren.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• gustafa
Ik heb wine geinstaleerd, niet wineX. De sourcecode versie van wineX schijnt weer geen Installshield te ondersteunen (de betaalversie wel).

• gustafa
ik heb nu de codeweavers-wine weer verwijderd en de versie van wineHQ geinstalleerd. Nu geeft ie problemen met ikernel.exe
code:
1
2
The InstallShield Engine (iKernel.exe) could not be installed.
(0x20)

• gustafa
niemand?

Verwijderd

DCOM95(af te halen op de microsoft-site) installeren wil alleens helpen met installshield problemen dacht ik ..

• gustafa
al geprobeerd. dcom98 ook. Helaas geen effect. Ik heb dreamweaver nu op een andere pc (wet windows98) geinstaleerd en de directory waar die in geinstalleerd was gecopieerd naar de linux-machine. Met wine kan ik dreamweaver wel draaien. Helaas kan ik dus niets normaal instaleren met installshield.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Als je de WineX CVS hebt en je wil Installshield installers kunnen gebruiken, kijk hier eens :)
Pagina: 1