Toon posts:

club3d gf4 ti4200 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik weet dat er aparte topics hier over zijn maar ben mijn probleem niet echt tegen gekomen en die topics zijn een beetje dood.

mijn probleem: ik heb sinds een week een club 3d gf4 ti 128mb maar ben er totaal niet tevreden over, de fps in bijvoorbeeld sof2 is gewoon niet goed, battlefield 1942 draait ook niet echt super voor een 128 mb kaart. Ik heb bios zo ingesteld als hier op het forum is aangeraden, heb meerdere drivers geprobeerd werkte allemaal niet. deze morgen heb ik zelfs nog format C gedaan om zeker te zijn dat er geen ouwe drivers achter waren gebleven, toen ik dat deed was mijn 3d mark nog lager 5700 ofzo. Is die kaart nou kapot ofzo? want ik weet echt niks meer wat ik zou kunnen veranderen in instellingen.

mijn systeem: AMD 1200@1400, asus a7a266, gf4 ti 4200 128 mb, het hele verhaal draait op windows XP pro

Voor de format c haalde ik nog 6500 punten in 3d mark ook te weinig maar nu is het helemaal hopeloos.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik begin gek te worden :)

Arno

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Update je Via 4in1 drivers eens. Staat je AGP bus snelheid op 4x? Maar verder vind ik die score niet echt beroerd ofzo. Het kan altijd beter natuurlijk maar het is niet overdreven slecht volgens mij.

Verwijderd

hij heeft een ali chipset en die is ook niet al te best maar zo veel mag het niet schelen het moet gewoon goed draaien heb je een amd duron of athlon

Verwijderd

Topicstarter
MAZZA schreef op 03 oktober 2002 @ 12:27:
Update je Via 4in1 drivers eens. Staat je AGP bus snelheid op 4x? Maar verder vind overdreven slecht volgens mij.
Asusa7a 266 is toch geen via mobo? of zie ik dat verkeerd? agp snelheid staat op 4x. Maar in sof2 gaat het beeld gewoon minder soepel als met mijn ouwe GF 256
zelfs als ik alles op LOW zet in sof2 maakt het geen verschil :?

Arno

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

mutsje

Certified Prutser

Gebruik je wel de laatste nvidia drivers 40.40 voor windowsXP. kun je vinden op tweakers.net drivers..zoeken op pagina. Ik zelf draai ook op deze beta drivers en de performance is veel beter.

Soms helpt na het plaatsten van nieuwe hardware een complete cleaninstall trouwens errug goed heb ik ook gedaan. toen de nieuwste drivers voor XP erover heen gezet en draaien als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:31:
hij heeft een ali chipset en die is ook niet al te best maar zo veel mag het niet schelen het moet gewoon goed draaien heb je een amd duron of athlon
Ik heb een AMD athlon

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vermelt even hoeveel geheugen je hebt. Aanbevolen is 256 mb DDr ram, dus geen SDram
Installeer ook even de nieuwste via drivers en de nieuwste drivers van nvidia.
En probeer het dan nog eens

Tweakers Discord

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

ik haal 9000 zonder oc met mijn kaart (64 mb versie) en mn proc is trager. Dus ja, er is echt wat aan de hand. en gezien het verschil moet het (hopelijk makkelijk) te achterhalen. Het enige wat ik kan bedenken is idd via4in1, misschien je board niet op 133 mhz?? En anders kaart terug. Je moet echt makkelijk 8500 moeten halen.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:32:
[...]

Asusa7a 266 is toch geen via mobo?
Stom stom stom.. |:( ff overheen gelezen..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je de laatste drivers van ali ook :?
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Heb je misschien AA aan staan op 4 maal?

Verwijderd

ik draai ook sof2,unreal 2003 met sdram 256 ook vloeiend ps heb overgens ook een geforce4 ti4200 128 mb van leadtek

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik even proberen, jullie horen van mij :)
en AA staat uit

Verwijderd

heb je misschien een andere mobo met een andere chipset misschien kan je dan kijken of het door jou eigen mobo komt dat ie zo langzaam is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:41:
[...]

dat kan ik even proberen, jullie horen van mij :)
en AA staat uit
Hmmm als ik deze installeer zegt ie dat hij SCSI and RAID controller heeft gevonden terwijl ik helemaal geen SCSI kaart erin heb zitten :?

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 03 oktober 2002 @ 12:34:
Vermelt even hoeveel geheugen je hebt. Aanbevolen is 256 mb DDr ram, dus geen SDram
Installeer ook even de nieuwste via drivers en de nieuwste drivers van nvidia.
En probeer het dan nog eens
sorry deze had ik even niet gezien ik heb 256 mb sdr geheugen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://download.asus.com....sp?l1=1&l2=10&l3=17&mid=1
als je deze probeerd :?
helemaal onderaan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:55:
[...]

Hmmm als ik deze installeer zegt ie dat hij SCSI and RAID controller heeft gevonden terwijl ik helemaal geen SCSI kaart erin heb zitten :?
ook geen onboard RAID controller? zitten bij asus mobo's er best vaak op.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm chuckie door die patch starten me pc niet meer op :/ ook niet meer in veilige modus. oftewel 2e format C voor vandaag :) ach ja het houd je van de straat he, op zich ben ik nu wel tevreden met de fps in sof2 en battlefield
iedergeval bedankt voor de reacties

Arno

P.S. over raid controller zie ik nerges iets staan op doos van mobo.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:56:
[...]

sorry deze had ik even niet gezien ik heb 256 mb sdr geheugen
het komt in elk geval niet door zijn sdram want ik heb ook sdram en haal met mijn systeem 9200 punten ofzo
Pagina: 1