[RedHat 8.0] Gnome panel crasht

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb gister deze Linux distro geïnstalleerd. De eerste keer werkte (bijna) alles fijn, maar na een reboot krijg ik elke keer een error. Eerst 1106, daarna 90?. Ik krijg dan een link voor een bug report en een knop "Close" Als ik op Close druk krijg ik meteen weer die foutmelding en ik heb die bug geprobeerd te submitten, maar bij 9 van de 10 vragen heb ik geen flauw benul waar het over gaat. Overigens denk ik ook niet dat een bugreport mijn probleem zal oplossen.

Een herinstall vind ik een beetje zonde van de tijd, zeker omdat het geen enkele garantie voor een oplossing biedt.

Hoe kan dit zomaar crashen? En hoe is het te fixen?

Verwijderd

Device schreef op 03 oktober 2002 @ 12:22:
Overigens denk ik ook niet dat een bugreport mijn probleem zal oplossen.
Zolang jij duidelijk neerzet wat je deed voordat de crash gebeurde zal een bugreport zeker WEL helpen..

Als niemand dit soort dingen doet worden veel bugs ook nooit opgelost.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Het enige wat ik heb gedaan is Linux gereboot na een schone install.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Misschien is er toch iets verkeerds in je instellingen terecht gekomen.
Uitloggen als gebruiker, inloggen als root...de homedir van de gebruiker verwijderen en het nog een keer proberen.

Als je het exacter wilt hebben: verwijder de mappen .gconf .gconfd .gconf2 .gnome en .gnome2
Daarin staan al je instellingen voor gnome. Dingen als, welke kleur, waar staat welke balk enzo...

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb dat gedaan. Dat verhielp het probleem wel, maar ik ben er inmiddels achter. Als ik een panel aan de linkerkant maak zonder pijltjes dan krijg ik dit probleem. Nu zelfs terwijl ik nog gewoon bezig ben.

Application "gnome-panel" (process 953) has crashed due to a fatal error.
(Segmentation fault)

Ik zal wel even die bug rapporteren dan.

Verwijderd

De reden waarom je toch beter een bug kan rapporteren is omdat je dan ook automatisch een backtrace meestuurd waaraan de proggers weer kunnen zien wat er is misgegaan.. (niet altijd, maar het kan een grote hulp zijn om een bug op te sporen)

Tenminste, als je Bugbuddy gebruikt...

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Bugbuddy ken ik niet. Ik heb gewoon de link gevolgd en toen kwam ik op Bugzilla uit en daar moest ik alles zelf invullen.

Ik zal Bugbuddy eens opzoeken dan.
Pagina: 1