pc idle --> geluid uit?

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
mijn cpufan maakt een pleuris herrie. En daardoor kan ik snachts mijn pc niet aan laten staan, het maakt zo'n herrie dat mijn ouder het horen in hun slaapkamer naast de mijne. Zo schieten mijn downloads niet op :)

dus daar wil ik wat aan doen, nu vroeg ik me af of ik als ik snachts als ik enkel maar aan het downloaden ben met cpuidle mijn cpu genoeg zou kunnen koelen om mijn fan op 3 of eventueel op 0 (nul ;) ) Volt kan schakelen. dat zou een hoop schelen qua geluid. En kan ik als mijn VGA op standby staat mijn koeler van mijn Geforce ook lager zetten?? ( standby is geen warmte meer? :? )

Kan ik ook mijn hdd's onafhankelijk van elkaar uit schakelen op een manier?

(voor specs zie sig)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Harde schijven kan met de powerdown opties in Windows evenals je beeldscherm.. Voor de fans kun je speciale programma's gebruiken als SPeedfan ofzo, maar dan nog zal je fan niet op 3 volt of 0 volt draaien... fans kunnen pas vanaf 5 volt draaien... en dan nog,.. je processor word ondanks die Idle status toch nog flink warm... Dus probeer de fan dan op 5 volt te draaien... is over het algemeen praktisch onhoorbaar en hij koelt nog wel redelijk.

• Maverick
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:30:
Harde schijven kan met de powerdown opties in Windows evenals je beeldscherm.. Voor de fans kun je speciale programma's gebruiken als SPeedfan ofzo, maar dan nog zal je fan niet op 3 volt of 0 volt draaien... fans kunnen pas vanaf 5 volt draaien... en dan nog,.. je processor word ondanks die Idle status toch nog flink warm... Dus probeer de fan dan op 5 volt te draaien... is over het algemeen praktisch onhoorbaar en hij koelt nog wel redelijk.
ja, dat 3 volt was idd een stomme opmerking van me |:(
maar de hdd's kan ik in windows toch niet per stuk laten downspinnen??
Als ik cpuidle aanzet, en mijn cpu doet niets voor lange tijd, dan diccipeert ie in principe toch helemaal geen warmte :?

Verwijderd

Maverick schreef op 03 oktober 2002 @ 12:32:
[...]

ja, dat 3 volt was idd een stomme opmerking van me |:(
maar de hdd's kan ik in windows toch niet per stuk laten downspinnen??
Als ik cpuidle aanzet, en mijn cpu doet niets voor lange tijd, dan diccipeert ie in principe toch helemaal geen warmte :?
Je kunt inderdaad niet PER schijf aangeven wanneer hij moet downspinnen, maar als je voor die download maar 1 schijf gebruik, zal de andere(n) vanzelf na een bepaalde, ingestelde tijd downspinnen...

En ehh, als je processor Idle is wordt hij nog steeds warm hoor...

• Maverick
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:43:
[...]
En ehh, als je processor Idle is wordt hij nog steeds warm hoor...
daarom wil ik ook iets als CPUidle gebruiken, maar ik weet niet of dit afdoende is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:30:
Misschien een makkelijke en veiligere oplossing.

Zet een grote doos over de pc. Of zorg ervoor dat het geluid gefiltert wordt.

Daarnaast zou ik ook eens gaan kijken voor een geluidsarmere fan. Ik kan me niet voorstellen dat die niet meer zachter kunnen. Ik heb namelijk vaak mijn computer uitstaan en geen geluidsproblemen.

edit:
wel opletten dat er genoeg lucht voor de koeling overblijft
Pagina: 1