[html/wmp] speel embeded mpeg widescreen

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
Lui,
ik zoek me een ongeluk naar een methode om een 16:9 mpeg ook daadwerkelijk widescreen af te spelen embeded in een webpagina.

Ik heb MSDN en Google al doodgewacked met termen als widescreen, stretchToFit, 16:9, enz. en combinaties daarvan maar tot op heden geen resultaat.

Ik heb al testjes gemaakt met VBscript om onload stretchToFit af te dwingen maar het schijnt dat stretchToFit eigenlijk alleen de video proportioneel oprekt tot hij in de WMP past.. :/

Iemand hier bekend met widescreen embedding, of iemand die kan vertellen dat het wel of niet kan?

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Weet niet of het uberhaupt mogelijk is. Je zou zeggen dat je met ActiveX object achtige methodes de ALT-Enter functie zou kunnen simuleren...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
ALT-enter !== "widescreen";
ALT-enter == "fullscreen"; :P

ik heb het dus over echte 16:9... geen 4:3... :)

www.jurgroessen.nl

• Willem
hmm ok :P

PHP:
1
!== != !=

;)

Maar kun je dat zowieso wel nabootsen als de .mpg zelf het niet ondersteunt? Ik bedoel, van een TV kun je de screen-mode aanpassen, maar een filmpje heeft toch doorgaans een standaard-maat en afmetingen?.. Vraag me af of je dat kunt veranderen.

Ben benieuwd of RM-rf hierover nog iets weet...

• Hangloozz
hmm:
code:
1
!== === "strict not equal";

;)

De mpeg is omgezet naar 16:9 met Premiere geloof ik, dus hij is 'native' wel 16:9, alleen wordt ie in de WMP geforceerd naar 4:3 gezet...

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 15:42

DeFeCt

je wéét toch

Hangloozz schreef op 03 oktober 2002 @ 14:17:

De mpeg is omgezet naar 16:9 met Premiere geloof ik, dus hij is 'native' wel 16:9, alleen wordt ie in de WMP geforceerd naar 4:3 gezet...
Dan lijkt me dit eerder een raar probleem, (misschien een bug in WMP?)
Heb toch al meerdere embedded films als widescreen bekeken...

Flickr

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

a link would be nice

ik heb echt nooit problemen met het embedden van mediafiles in welk formaat dan ook. gewoon ook daadwerkelijk de juiste aspect ratio aanhouden. Ik weet wel dat je voor IE4+ een iets hogere hoogte en breedte moet speciferen om het filmpje juist te laten weerzien.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Hangloozz
Hmmz, als je um fullscreen afspeelt wordt ie wel uitgerekt naar het juiste formaat.. ;(

oh, when?: ik zal ff kijken of ik iets online kan gooien vandaag.

www.jurgroessen.nl

• Willem
Dus die eerste suggestie was zo gek nog niet? ;)

• Hangloozz
neuh, in principe niet :) , maar tis toch van de zotte als je in je ge-embedde WMP diezelfde mpeg niet widescreen kan afspelen?

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1