Generic Network drivers voor linux? Bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg mijn onboard netwerk controller op mijn moederbord Asus a7v8 (VIA KT400) niet aan de praat met Linux Mandrake 9.0, daar ik niet over LInux drivers beschik voor die controller.

HET is een Broadcom 4401 chip, die 100Mbps kan leveren. Er zijn nergens drivers voor te vinden. Nu is mijn vraag, bestaan er geen linux drivers, die met elke netwerkchip overweg kunnen...en mij basisnetwerkfuncties kunnen geven...

Iemand enig idee...
(ps: voor de broadcom 5702 bestaan er wel linux drivers, maar voor de 4401 dus niet.)

Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige, vrij generiek. drivers zijn vlgs mij de NE2000 drivers of die RealTek dingen. Maar ik heb er met de huidige modernere NICs niet zoveel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders een idee? Standaard drivers zoals de standaard vga drivers die werken op elk scherm (zij het dan wel maar met 256 kleuren en zo...), er moeten toch zo ook standaard netwerk drivers bestaan?

Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik kan je alleen het advies geven om die ne2000 drivers of ne2k-pci te proberen. Dat zijn de enige "generic" drivers die linux bij mijn weten heeft. Realtek kaartjes doen het bijvoorbeeld ook met die ne2k drivers.

Heeft de site van de fabrikant geen hints over linux? ASUS moet toch haast wel iets van info hebben lijkt me.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het juist, ben zo verbaasd dat ASUS geen linux drivers heeft voor die Broadcom 4401x chips...er staan wel drivers, maar dat zijn er voor windows .

Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Meestal zijn het gewoon standaard chipsets die gebruikt worden.
Wat is de output van "lspcidrake -v"

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
effe het commando getypt...

maar geeft jammer genoeg geen extra informatie weer over mijn netwerkkaart.

enkel dit => unknown: unknown.....x55551E/EEEFF444/ en zoverder [Ethernet]

Iemand nog tips?
ZIjn er ook speciale VIA DRIVERS nodig voor LINUX ? Dan voor de KT400 chip, misschien helpt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet zoiets als via 4in1 drivers voor Linux. Normaal gesproken wordt ondersteuning van hardware door de kernel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:37:
enkel dit => unknown: unknown.....x55551E/EEEFF444/ en zoverder [Ethernet]
Zou je het hele stuk eens kunnen posten?

https://timelord.nl

Pagina: 1