Toon posts:

Sofware matig een mirror partitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
In mijn pc heb ik 2 hd's, ik wil nu graag dat op elke schijf een partitie het zelfde is als op de andere, dus een partitie mirror.
Volgens Windows 2k pro, die ik er op heb staan, kan het alleen als ik Win 2k server heb, maarja, die heb ik niet :).
Ook heb ik geen raid op mijn mobo zitten.
Zou dit niet software matig kunnen?
Ik heb al op het forum en internet rond gezocht, maar ik heb nog geen oplossing gevonden, misschien hier iemand die mij de helpende hand toe wil rijken?
Alvast Bedankt.

Groeten,
Robert

Verwijderd

Maak je met Ghost toch gewoon een image van je eerste schijf op de tweede schijf.

Verwijderd

Software RAID kan gewoon op Win2k Pro hoor. Op kantoor hebben we een keer een HD bijgeplaatst en toen stelde Win2K Pro zelf al voor om er softRaid van te maken.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

is een automatisch synchronisatie programma misschien wat?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een ghost maak, dan werkt niet wat ik wil...
Ik wil dat als ik iets op partitie 1 van schijf 1 iets doe, dat ook bij schijf 2 gebeurd...
En ik moet dus een soort RAID emulator ofzow iet?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:56:
Software RAID kan gewoon op Win2k Pro hoor. Op kantoor hebben we een keer een HD bijgeplaatst en toen stelde Win2K Pro zelf al voor om er softRaid van te maken.

Op win2k pro kun je alleen softwarematige raid-0 doen.. De redundant versies van raid (1 en 5) kun je alleen op een server-os doen sinds de introductie van win2k..

Ik ken verder ook geen programma's die dat softwarematig kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal toch wel bestaan ofniet?
Of moet ik het in het "software" forumpie effe vragen?

Greetz
Robert

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:58:
Als ik een ghost maak, dan werkt niet wat ik wil...
Ik wil dat als ik iets op partitie 1 van schijf 1 iets doe, dat ook bij schijf 2 gebeurd...
En ik moet dus een soort RAID emulator ofzow iet?
Dat doet Ghost ook, ik doe exzakt hetzelfde.
Ik heb 2 IBM 60 gb hdisks, beiden verdeeld in 4 partities, de een staat primary master, de ander secundary master.
(Ik kan dus ook in de bios de prim. drive uitschakelen en booten van de secundary
Ik boot van flop, formateer de secundairy hdisk partitie c.
Dan stop ik de ghost flop erin, start ghost op en ga partitie kopieeren,
en dan dus de c partitie van de primary drive, naar de c partitie van de secundary drive.
Zo kan dit dus met alle 4 de partities, maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.
Ik draai XP, en zet via Tweak Ui de dangenoemde I drive (2 cd-drive`s zijn g en h)
uit.
Alles draait goed en de I wordt niets mee gedaan.
Met terugzetten van deze partitie, moet er wel op gelet worden dat de bestemmingspartitie geformateerd is, anders werkt het niet.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Gem1e schreef op 03 oktober 2002 @ 23:02:
[...]

Dat doet Ghost ook, ik doe exzakt hetzelfde.
Ik heb 2 IBM 60 gb hdisks, beiden verdeeld in 4 partities, de een staat primary master, de ander secundary master.
(Ik kan dus ook in de bios de prim. drive uitschakelen en booten van de secundary
Ik boot van flop, formateer de secundairy hdisk paritie c.
Dan stop ik de ghost flop erin, start ghost op en ga partitie kopieeren,
en dan dus de c partitie van de primary drive, naar de c partitie van de secundary drive.
Zo kan dit dus met alle 4 de partities, maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.
Ik draai XP, en zet via Tweak Ui de dangenoemde I drive (2 cd-drive`s zijn g en h)
uit.
Alles draait goed en de I wordt niets mee gedaan.
Met terugzetten van deze partitie, moet er wel op gelet worden dat de bestemmingspartitie geformateerd is, anders werkt het niet.
Alleen wil de topicstarter dat het realtime gebeurd. Dus binnen windows, tegelijkertijd met de echte actie.

Human Bobby

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
hja.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, realtime, als ik iets verander, moet dat op beide schijven gebeuren, een mirror partitie dus.. mja, niet echt vaak gedaan hoor ik..

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 21:42
Hmm...sorry dat ik nog zo'n oud topic naar boven haal maar eenzelfde vraag is nu ook bij mij naar boven gekomen dus ik ben wel geïnteresseerd in een mogelijke oplossing.

Het gaat in mijn geval om de volgende situatie:

Asus A7N8X Deluxe moederbord met S-ATA controller. Ik heb een 120GB WD 7200rpm IDE schijf (via converter op S-ATA gehangen) en een oude 6,4GB IBM IDE HD (ook via converter op S-ATA gehangen).
Nu wil ik graag op de 120GB schijf een partitie aanmaken van 6,4GB en die met die IBM schijf mirroren (dus RAID 1). De rest van de grote schijf wil ik gewoon kunnen gebruiken.
De belangrijke data wil ik dus op die 6,4GB partitie zetten zodat deze direct gebackupped wordt op de tweede HD.

Is dit mogelijk in Windows XP NL SP1 of kun je alleen complete HD's mirroren?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In principe niet, maar er is een simpele hack voor beschikbaar (die ook op 2K Pro werkt) :)

Check mijn site onder Tweaks > Win2K/XP RAID Hack voor een beschrijving.
Dit had je overigens ook kunnen vinden wanneer je de RAID FAQ had gelezen ..

• timothee
  • Laatst online: 14-03 21:42
Thanx voor de snelle reply...ik ga eens op je site kijken.

Oh sorry...ik was nu nog alleen ff wat zoekresultaten aan het doorspitten...was nog niet aan de raid faq toegekomen :/
Pagina: 1