Toon posts:

Computer opeens heel langzaam :/

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zette gister mijn computer aan, en startte win98 op (heb dualboot met XP) en opeens duurde het heel lang om hem op te starten, een kwartier of iets.

Dus ik d8 het zal wel aan 98 liggen, XP opstarten dan maar. Maar ook hierbij hetzelfde probleem. Als ie eenmaal is opgestart duurt alles onder windows ook heel lang, alsof je met een P75 zit :'(

Ik heb al gezocht en alle apperaten afgekoppeld ( CD+CDRW+FD ) en alleen mijn HD laten zitten. Zonder suc6.

Waar kan het nog mieer aan liggen? HD stuk? Mobo stuk? Voeding? Plz help ;)

alvast bedankt.

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 20:42
misschien de elektricitietsrekening niet betaalt.... ;)

Verwijderd

Mensen slopen echt alles

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, bedankt voor de nuttige replys.

Ik heb al door waar het aan ligt , maar weet niet hoe het komt. De Windows Task Mangaer (onder XP) geeft aan dat mijn processor constant 100% in gebruik is. Alleen hoe kan dit komen?

Er staat geen programma of iets op geinstalleerd. Hoe zou het dan kunnen komen???

Verwijderd

welk proggie gebruikt dan die 100%

en kill het eens

Kijken wat ie dan doet

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Virus?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Is je PC tje niet toevallig naar de superveilige modus gesprongen omdat je fan niet meer werkt? Dan draait 'ie idd op 100 Mhz. Zie je in de Bios.

Verwijderd

Wat voor geluid maakt je HD?
Als je 'm hoort opstarten en weer afzakken dan is je HD gaar.
Probeer anders eens in een ander systeem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 11:31 . Reden: spelfoutje :) ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

crss toevallig dat 100% draait? Zoek daar eens op op GoT... is al eens eerder voorbij gekomen..
Andere optie is dat windows als een gek zit te swappen naar de HDD, omdat deze fysiek geheugen te kort komt.. daar al eens naar gekeken?

Verwijderd

Virus Scanner ofzo... die slurpen ook heel wat resources.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is geen progje, die ik kan killen, want geen prog gebruikt 100%.
Ook geen virus.
Ook geen crss.
Geen virusscanner.
Ook niet die superveilige modus :P
Het is ook niet mijn HD. :/

Dus klote, vanavond ff kijken of ik hem er bij een vriend in kan zetten, en dan zie ik het wel.

Iemand anders nog suggesties? Heb pas wel mijn voeding uit elkaar gehaald..... maar kan het niet aan liggen toch?

Verwijderd

Het zou ook kunnen liggen aan het stuurprogramma van je videokaart, heb ik ook weleens gehad. Of aan een ander stuurprogramma. Ik weet gewoon voor 99% zeker dat het aan een stuurprogramma ligt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je CPU 100% gebruikt wordt is het iets softwarematigs (of het moet het idle 'proces' zijn, maar dat zou je wel gezien hebben lijkt me :+ ) en dus geen PMG verhaal. Loop alles nog eens bij na (gebruik ook de search) en post het indien nodig in WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.