Toon posts:

MSI KT3 Ultra2 Problemen met GeForce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een MSI KT3 Ultra2-R moederbord en een GeForce 4 (Point of View Ti4200 SE) kaart gekocht.
Ik krijg de Videokaart alleen werkend met standaard videodrivers, zodra ik de specifieke drivers van Nvidea (ongeacht welke versie) ga installeren start mijn PC niet meer op. Dat betekend dus dat ik geen 3D games kan spelen :(...

Eerst heb ik alles met Windows ME geprobeerd, daarna met XP Professional.
Tevens heb ik geprobeerd een andere videokaart (GeForce 3 Ti-200) uit een andere computer te installeren op dit moederbord. Ook dat werkte niet. (Overigens draait de GeForce 4 nu prima op dat oudere systeem!)

Wie kan mij advies geven wat ik nog kan proberen.
Ik heb het al met en zonder Via 4-in-1 drivers geprobeerd, nieuwere versies van die drivers, etc. Tevens heb ik van Nvidea een vijftal verschillende driver-versies geprobeerd, maar niets lukt :? !

Alvast dank _/-\o_

Even een overzicht van het systeem:

Moederbord: MSI KT3 Ultra2-R
Geheugen: 256MB DDR 2700
Processor: Athlon XP 2000+

Videokaart: Point of View GeForce 4 Ti4200 Special Edition (64MB 3.3 ns memory)
of
Videokaart: ASUS V8200 GeForce 3 Deluxe (GeForce 3 Ti200)

Verwijderd

Volgens mijn moet je een bios update doen voor dat boardje

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ga eens wat spelen met de bios settings, oa probeer eens op 2x agp, SideBand Adressing, AGP Aperture Size.

Verwijderd

ik heb met dit bord geen enkel probleem met een gf4 TI 4200(ABIT) en haal zelfs een 3d markscore van 10914pt cpu(13.5x144) videokaart @ 305/620 :)

en geen bios update moeten doen(Clear eens gewoon de CMOS)als ie het dan niet doet op de default settings,dan is er iets mis met dat mobo en ruil je die gewoon om want die kaart moet op 4X kunnen draaien zonder problemen met gelijk welke setting

Verwijderd

Draai hier ook met datzelfde bord, bios 5.6 maar kan alleen geen 2 master H.D.'s van Western Digital 80 GB op de beide raid aansluiting gebruiken, master -slave op 1 raid aansluiting wil namelijk wel..

De Geforce V8200 de luxe (GF3) draait perfect op dit mobo :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wel met standaard drivers niet met nVidia drivers? Check o.a. V&B en ook de FAQ hier: Technische PMG FAQ

edit:

Topic weer open :)

[ Voor 0% gewijzigd door Abbadon op 06-10-2002 09:42 . Reden: Openen ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bios Update: Uitgevoerd, scheelde overigens slechts 1 subversie nummer (5.6 ipv 5.5).
Resultaat: Nada

Bios Settings: Alle mogelijke varianten geprobeerd.

Memory: 256MB DDR 266 module geprobeerd, alle verschillende Mem-slots geprobeerd.

Videokaart: Nu ook een oude TNT2 kaart van Guillemot geprobeerd.

Windows: Win XP opnieuw geïnstalleerd, na formattering van de HD.

Power Supply: Een dure 350 Watt voeding geleend en ingebouwd.

Wat ik derhalve ook doe, zodra de drivers van de videokaart (welke dan ook) geïnstalleerd zijn, en het systeem reboot, komt hij niet verder dan het Windows XP opstartscherm (met de progressbar). Zodra Windows vervolgens wil overschakelen naar de displaymode met de driver van de videokaart... 8)7 CRASH ;( !

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Gezien de uitputtendheid van de zaken die je al hebt geprobeerd en het feit dat ik een gelijke combi hebben draaien thuis (MSI Kt3 Ultra 2, Athlon XP 1800+ en GF4 van Leadtek) vermoed ik dat je mobo de ergens een corrupt contact heeft zitten mbt de AGP poort.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
Ik heb een soort gelijk probleem gehad alleen dit was echter met een abit KR7A mobo en Geforce 2 mx220. Ook telkens als de driver was geinstalleerd en winxp wilde starten, dus idd die display mode bleef ie hangen, kreeg een zwart scherm of heel soms alleen een muiscursor die niets deed.

Heb ook van alles geprobeerd. Met een tnt2 kaartje hetzelfde probleem, met een 5 jaar oude s3 2mb pci kaartje geen problemen :)

Heb de Geforce omgeruild voor een NIET nVidia kaart. Een ati rage pro werkt nu goed in dit systeem. Ben er dus nog steeds niet achter wat het probleem was aangezien eerst een Geforce 2 gts er in zat die het wel goed deed, dus een compatibiliteits probleem was het niet echt.

Heb nu ook een MSI KT3 ultra 2 met een Geforce 2 GTS, dit werkt perfect.

Probeer dus een NIET nVidia kaartje er in te doen

Verwijderd

C00KW4US schreef op 07 oktober 2002 @ 14:09:

Heb nu ook een MSI KT3 ultra 2 met een Geforce 2 GTS, dit werkt perfect.

Probeer dus een NIET nVidia kaartje er in te doen
??

Bestaan er ook Geforce kaarten die niet van nvidia zijn.... (serieuze vraag)?

Mijn kaart (Leadtek Geforce 4 ti 4200) is toch wel degelijk van Nvidia en werkt namelijk perfect....

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
Ik bedoel een kaartje zonder chipset van nvidia... dus ati of matrox of weet ik veel wat...

Verwijderd

Het heeft er alle schijn van dat je AGP poort defect is, ik heb hetzelfde mobo met bios 5.5 en geen enkel probleem. Omdat je al het voor de hand liggende al geprobeerd hebt, rest maar een conclusie: defecte AGP poort. Probeer eens een PCI grafisch kaartje, als dat werkt, moet het zekers aan de AGP poort liggend.
Pagina: 1