[nieuwe server] hoe het beste beveiligen ?*

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 04:51

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Heb even een vraagje, weet alleen niet of het hier thuis hoort of in gewoon NT of PW :?

maar ja mocht het fout staan aarzel dan niet om het te verplaatsen :)

mijn vraag:

Er is hier een netwerk met de volgende topologie

code:
1
2
3
4
5
Kabel internet          Vaste 64K lijn
        |                               |
Cisco Firewall                   |
        |                               |
NT + Proxy--------------NT+ exchange----------------(2 x NT)

nu staan er nog 2 servers maar die zijn even niet ter sprake die zijn gewoon gekoppeld met de andere NT servers

ook is er nog een novell server maar die staat helemaal los van dit.

nu is de bedoeling dat er op de nieuwe server, een kopie van de huidige database komt (dBase) op een linux of win2K server komt maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen inverband met beveiliging

deze server komt totaal los van de andere 5 servers dus dat is al vrij veilig mochten er hackers binnen komen kunnen ze alleen deze slopen en de rest niet.
maar nu is natuurlijk het aller veiligst om in te bellen maar is het ook mogelijk het goed te beveiligen via het kabel internet...

want ons IP is niet te pingen door de firewall dus volgens mij is het dan ook niet mogelijk om door deze heen een poort naar binnen open te zetten. en dan binnen te komen.

P.S heb per ongeluk geen goede titel gegeven zou deze misschien veranderd kunnen worden in

[nieuwe server] hoe het beste beveiligen ?

[ Voor 0% gewijzigd door Red_Head op 03-10-2002 11:08 . Reden: IK BEN EEN BEETJE DOM GEWEEST >:) ]

Verwijderd

Ik zou die nieuwe server gewoon in een DMZ gooien. En dan je firewall goed configureren.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 04:51

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
ja maar dan staat hij verbonden met de proxy server en ik zou graag willen dat deze standalone komt dus misschien is het mogelijk om deze voor de firewall te zetten en dan firewall en dan netwerk of is dit niet logisch ?

wat ik mij ook heb zitten te bedenken we hebben ook een vaste verbinding met een andere vestiging en via die kan ook op het internet gekomen worden en omgekeerd via een router ik zou hem ook daar aan kunnen hangen is alleen minder snel is het te doen met 64 K een PHP pagina te openen met een database erachter ??