Toon posts:

D-Class versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze versterkers met een D-class schakeling in huis bv een subwoofermodule van RCM Detonation. Weet er iemand iets zinnigs over te vertellen :7 Bij REMO waren ze er over te spreken. Ik kan op google alleen veel vinden over caramps die een D-class schakeling gebruiken. Wat zijn de voordelen/nadelen tov een A/B class versterker.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

Jag

Nou het voordeel is iig duidelijk: extreem veel vermogen met een kleine en lichte versterker. Het nadeel is geloof ik dat het nogal de moeilijk is om de bandbreedte groot te maken, maar dat is voor die paar octaven vaneen sub niet echt van toepassing natuurlijk.

Verwijderd

Bandbreedte valt wel mee, zoek eens op S-class (ook wel class-D genoemd) versterkers, deze zijn voor volledig audio. Als ik mij niet vergis is de tag millenium amp zo opgebouwd en deze is qua geluid niet verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Die sony dav reeks hebben toch ook van dat soort amps (digital amplifiers)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:02:
Die sony dav reeks hebben toch ook van dat soort amps (digital amplifiers)
De Sony DAV reeks hebben gewoon van die TDA XXXX alles-in-1 eindversterker modules :)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan thnx :) Ik wou al zeggen die DAV reeks klinkt nergens naar...

Verwijderd

Mooi icoon ;)

Klasse D geeft (zoals Jag al aangeeft) een hoog rendement. En met een relatief kleine voeding kan er toch al behoorlijke vermogens gehaald worden. In vergelijking tot een A/B versterker wint de A/B versie het op bandbreedte en detailering. Maar als je alleen een stel bas-drivers hoeft aan te sturen is het ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt veel op die van jou. Alleen is ie van jou een beetje blurry
<- Het is de Scanspeak R2904/7000 audiophile tweetertje

Verwijderd

Ik heb de voorloper (vifa ringradiator) nu scanspeak in bezit is van vifa, hebben ze de vifa ringradiator (die ook in een Krell zit) opgewaardeerd. Alleen is de prijs/prestatie van de vifa veel beter. Want 79 euro is heel wat minder dan die 498 euro voor die scan-speak. Maar goed als geld geen rol speelt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zag die scanspeak in duitsland voor 579 euro.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

En raad mijn icon dan eens :D

maar even op de vraag terug te komen. Zoek je info over zulk soort versterkers -> JOB

Heb er een te koop zien staan, tweede hands, bij HiFi.nl

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Das ook makkelijk, een dynaudio woofer natuurlijk :). Zal wel een 17cm woofer zijn.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 13:46:
Das ook makkelijk, een dynaudio woofer natuurlijk :). Zal wel een 17cm woofer zijn.
Heb helaas even geen pic van de D-260 of, zoals jullie hebben, een top tweeter als de esotar T-330 of zo iets.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Dynaudio ruled. Onze cd is afgemixt op van die 'lullige' boekenplank speakers van DA maar wat een geluidsbeeld. Echt mooi spul.
Pagina: 1