Toon posts:

Via Epia C3 800 Mhz passief koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de C3 800 op het Epia bord zit een klein actief gekoeld dingetje.. Die wil ik er natuurlijk vanaf halen.. Zonder fan wordt de koeler wel erg warm, wat kan ik erop zetten. Ben niet zo thuis in de koolers. Er zitten twee schorefjes aan de zijkant, van foto's van koeler lijkt het wel een north/south bridge koeler te zijn. Iemand tips?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Gewoon even zoeken naar een socket370 koeler. Volgens mij moet het met een zalman wel lukken.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03

themaxter

Bugged..

Het is zover ik weet nog bij niemand gelukt om die c3 800 passief te koelen.
De meesten hebben er gewoon een 8 cm fan op 5 v boven zitten, dat hoor je ook nauwelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Van alleen fans weet ik al helemaal niks. Waar kan je die dingen kopen, wat is belangrijk voor het stil zijn, goede merken?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Papst is stil, met name de NGML serie (NGM ook wel d8 ik)
Neem iig geen delta, die stijgen op.
De fans die Zalman levert zijn ook heel erg stil.

Wat je kan proberen is om een grotere heatsink erop te zetten. Dan moet je gewoon een grote socket370 of socket a koeler kopen, en daar de fan vanf schroeven, en dan het koelblo op je C3 zetten. Als dit niet voldoende is, kan je de bijpassende fan altijd nog op 5 of 7 volt laten draaien, dat moet genoeg zijn.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:18
Vreemd genoeg is de mijne verrekte koel, ik heb de fan er gewoon uit getrokken als test hoe warm hij zou worden, en het loopt nog prima ook...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hier zijn genoeg topics over te vinden op GoT, een paar voorbeeldjes:

VIA Epia Inkoopactie: Napraten
VIA EDEN vragen!!
[rml][ inkoopactie] VIA moederbord gestart *GESLOTEN*[/rml]

In deze topics praten verschillende users over hun ervaringen met het passief koellen van hun c3 800.

mijn c3 800 loopt op dit moment passief met een bewerkt socket 370 koelblok, en heeft een max. temp van 64 graden gehad tijdens de zomerse dagen, normaal is hij rond de 55 graden.

In het vervolg eerst een beetje beter zoeken voordat je een draadje maakt ok :)
Pagina: 1