Toon posts:

[2k]Automiatisch partities verwijderen en maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een unattended installatie van Windows 2000 professional. Nu wil ik er voor zorgen dat ie voordat je begint met de installatie van Windows automatisch alle partities verwijdert en hierna 2 nieuwe maakt. En dit alles natuurlijk met 1 druk op de knop. Is het mogelijk om met FDISK een soort van unattended installatie uit te voeren?? Of zijn er andere oplossingen?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Na een kleine zoektocht vond ik dit artikel.

Hierin wordt uitgelegd hoe je in het algemeen met een winnt.sif bestand een unattended install kan doen. Er is een optie (Repartition=Yes) die alle huidige partities verwijdert en 1 grote NTFS partitie aan maakt.

Veel plezier!

Verwijderd

Topicstarter
KoeKk schreef op 03 oktober 2002 @ 11:25:
Na een kleine zoektocht vond ik dit artikel.

Hierin wordt uitgelegd hoe je in het algemeen met een winnt.sif bestand een unattended install kan doen. Er is een optie (Repartition=Yes) die alle huidige partities verwijdert en 1 grote NTFS partitie aan maakt.

Veel plezier!
Bedankt voor de moeite, maar die optie is alleen mogelijk als je Windows installeert vanaf de bootable installatie-CD van Windows 2000. En hier is het de bedoeling dat de installatiebestanden op het netwerk staan en dat je doormiddel van een netwerkbootdisk de installatie aanroept.

Verwijderd

Volgens mij moet je dit automatisch kunnen doen mbv symantec's gdisk. Dit is een tooltje binnen het Ghost pakket.
Het automatisch aanmaken/verwijdern van partities etc kan daar zeker mee, alleen moet je dan nog ff kijken hoe je dat verder weer in je installatie script plugt.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 14:43
Het is wel mogelijk.

Het staat beschreven in een technet document over een unatended install van NT 4.

Ik zit alleen thuis, dus kan kan niet opzeoeken welk document dat is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:51:
Volgens mij moet je dit automatisch kunnen doen mbv symantec's gdisk. Dit is een tooltje binnen het Ghost pakket.
Het automatisch aanmaken/verwijdern van partities etc kan daar zeker mee, alleen moet je dan nog ff kijken hoe je dat verder weer in je installatie script plugt.
Het verwerken in het installatiescript is niet moeilijk. Door middel van een batch-bestandje laat ik eerst de partities configureren en daarna pas de Windows-installatie starten.

Ik zag ook dat je met FDISK wel partities aan kunt maken dmv een commando (bijv. FDISK 1/PRI:1000), maar het grootste probleem is denk ik het verwijderen van alle aanwezige partities.

Ik zal eens op zoek gaan naar dat GDISK.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
Kijk ook eens bij www.aefdisk.com
Werkt heel goed, gebruik het zelf ook.

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
GDISK is precies wat ik nodig heb! Bedankt!
Pagina: 1