Wij zitten hier op 't werk in een domein met 40 PC's zoiets. Alle netwerkmappings worden aangemaakt op de pc's binnen het domein d.m.v. loginscripts. Nu hebben we sinds kort drie testsystemen (Windows '98, Windows XP en Windows 2000), die we absoluut niet in het domein willen hangen, maar gewoon lokaal willen laten opereren, omdat we anders met rechten etc. zitten te kijken op de XP en 2000 machine.
Probleem is echter dat we wel een externe map willen mappen als drive op de drie pc's, om zo software af en toe te kunnen updaten. Bij de Windows 2000 en de Windows XP machine gaat dit zonder problemen, omdat deze het mogelijk maken een netwerkverbinding te maken als zijnde een andere (domein)gebruiker, maar bij de Windows '98 machine is dit niet het geval. Hier krijg ik alleen maar de keuze om een wachtwoord in te vullen en dus geen (eventuele) andere gebruiker.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Probleem is echter dat we wel een externe map willen mappen als drive op de drie pc's, om zo software af en toe te kunnen updaten. Bij de Windows 2000 en de Windows XP machine gaat dit zonder problemen, omdat deze het mogelijk maken een netwerkverbinding te maken als zijnde een andere (domein)gebruiker, maar bij de Windows '98 machine is dit niet het geval. Hier krijg ik alleen maar de keuze om een wachtwoord in te vullen en dus geen (eventuele) andere gebruiker.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
edit:
Het loginscript voor de drie testmachines aanpassen is GEEN optie.
Het loginscript voor de drie testmachines aanpassen is GEEN optie.
edit:
Wat ik dus wil op die Win98 machine is het volgende:
Lokaal inloggen als gebruiker rend.
Een netwerkverbinding mappen als gebruiker tonni met een bepaald wachtwoord.
Wat ik dus wil op die Win98 machine is het volgende:
Lokaal inloggen als gebruiker rend.
Een netwerkverbinding mappen als gebruiker tonni met een bepaald wachtwoord.