Toon posts:

MP3 op DVD speler geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal MP3 bestanden op een cd gebrand. Vervolgens wil ik deze op mijn standalone dvd speler spelen maar er komt geen geluid. De tracks worden wel herkend en afgespeel, maar er is geen weergave van geluid. Heb ik iets verkeerd gedaan, moeten de MP3 bestanden nog iets erbij hebben?

De bestande zijn met Nero als data cd gebrand op een cd-r.

Alvast bedankt

Verwijderd

Dan heb je dus eigelijk audiofiles gebrand en heb je geen stekkertje van de cdrom naar je geluidskaart. Die het geluid moet overbrengen... vandaar.

Verwijderd

Daar heb je dus van die kleine audiokabeltjes voor (vaak bijgeleverd bij de dvd-speler) die je in de audio-uit van de dvd moet doen en in de audio in van de geluidskaart.

succes! ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat voor dvd-speler? En is ie met scart aangesloten op tv? Dan zou ie over scart geluid moetengeven over tv.

Verwijderd

Topicstarter
Eh, misschien moet ik iets duidelijker zijn, het betreft een standalone dvd speler, met mp3 decoding.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 14:49
Ik denk dat hij bedoelt dat ie de cd wil afspelen op een standalone dvd speler.

Volgens mij kun je met Nero ook aangeven dat je een MP3 cd wil maken. Dus niet een gewone data cd.

Je dvdspeler heeft denk ik ook een index nodig namelijk en die wordt niet gebrand door nero als je een gewone data cd brand.

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:12
waarschijnlijk is dan de audioaansluiting naar je tv niet goed. dwz dat ie of niet goed aangesloten is of dat de kabel waarmee hij aangesloten zit niet meer helemaal werkt zoals ie moet werken. Contoleer even hoe je DVD aan je TV vast zit. Scart???
Master__R schreef op 03 oktober 2002 @ 11:03:
Ik denk dat hij bedoelt dat ie de cd wil afspelen op een standalone dvd speler.

Volgens mij kun je met Nero ook aangeven dat je een MP3 cd wil maken. Dus niet een gewone data cd.

Je dvdspeler heeft denk ik ook een index nodig namelijk en die wordt niet gebrand door nero als je een gewone data cd brand.
ik heb ook een standalone DVD speler met MP3 en die speelt wel gewoon data
cd-r's af die met Easy CD Creator gebrand zijn. Dus imho is dat het niet...

[ Voor 0% gewijzigd door SquatRS op 03-10-2002 11:07 . Reden: nieuwe post tijdens eigen post ]

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:01:
Wat voor dvd-speler? En is ie met scart aangesloten op tv? Dan zou ie over scart geluid moetengeven over tv.
via de scart aangesloten op TV en via coax op a/v versterker. TV weer aangesloten op a/v versterker.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:02:
Eh, misschien moet ik iets duidelijker zijn, het betreft een standalone dvd speler, met mp3 decoding.
Misschien kun je nog duidelijker zijn door volgende vragen te beantwoorden:
Welk merk/type dvd-speler?
Hoe is dvd aangesloten op versterker?
Hoe is dvd aangesloten op tv?
Als ie digitaal is aangesloten versterker, wat zijn de uitgangsinstellingen van je dvd?

Verwijderd

Topicstarter
SquatRS schreef op 03 oktober 2002 @ 11:04:
waarschijnlijk is dan de audioaansluiting naar je tv niet goed. dwz dat ie of niet goed aangesloten is of dat de kabel waarmee hij aangesloten zit niet meer helemaal werkt zoals ie moet werken. Contoleer even hoe je DVD aan je TV vast zit. Scart???

[...]

ik heb ook een standalone DVD speler met MP3 en die speelt wel gewoon data
cd-r's af die met Easy CD Creator gebrand zijn. Dus imho is dat het niet...
[...]

Is het denk ik niet want de tracks zijn wel te zien op de tv en hij speelt ze ook af, alleen is er geen geluid. De a/v versterker staat op dvd stand en de dvd speler is met scart op tv en coax op versterker aangesloten.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 21:05

mymind*

A Beautiful Mind

Wat voor een dvd speler is het? misschien gooit hij er via de digitale uitgang een mp3 signaal eruit dat bedoeld is om in een receiver met MP3 decoder te decoderen.
Je moet ff kijken of je in kan stellen of je mp3 signalen als normaal digitaal, analoog of mp3 signaal uitstuurt.

Mijn dvd-speler (Onkyo DV-S555) kan dus ongedecodeerd mp3 signaal doorsturen op de digital uitgang.

[ Voor 0% gewijzigd door mymind* op 03-10-2002 11:15 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:07:
[...]

Misschien kun je nog duidelijker zijn door volgende vragen te beantwoorden:
Welk merk/type dvd-speler?
Hoe is dvd aangesloten op versterker?
Hoe is dvd aangesloten op tv?
Als ie digitaal is aangesloten versterker, wat zijn de uitgangsinstellingen van je dvd?
Merk: philips
aansluiting: scart naar tv coax naar a/v versterker
Instellingen: weet ik niet precies maar dvd en cd spelen gewoon zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
mymind* schreef op 03 oktober 2002 @ 11:10:
Wat voor een dvd speler is het? misschien gooit hij er via de digitale uitgang een mp3 signaal eruit dat bedoeld is om in een reiceiver met MP3 decoder te decoderen.
Je moet ff kijken of je in kan stellen of je mp3 signalen als normaal digitaal, analoog of mp3 signaal uitstuurt.

Mijn dvd-speler (Onkyo DV-S555) kan dus ongedecodeerd mp3 signaal doorsturen op de digital uitgang.
het is een philips dvd 762.

Ik zal eens kijken hoe de instellingen staan. Denk dat deze op normaal digitaal staat.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bedoel je met coax, dat hij digitaal is aangesloten via een coax-kabel, of bedoel je met coax, dat ie analoog is aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:17:
Bedoel je met coax, dat hij digitaal is aangesloten via een coax-kabel, of bedoel je met coax, dat ie analoog is aangesloten?
Digitaal via coax kabel op a/v versterker

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Philips kan mp3 geluid niet digitaal doorsturen, niet gecodeerd en ook niet gedecodeerd. Dus als je wat wilt horen zul je je speler (ook) analoog moeten aansluiten om van mp3 te kunnen genieten.

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:35:
Philips kan mp3 geluid niet digitaal doorsturen, niet gecodeerd en ook niet gedecodeerd. Dus als je wat wilt horen zul je je speler (ook) analoog moeten aansluiten om van mp3 te kunnen genieten.
Ah, maar hier staat niets van in de handleiding. Zal eens proberen.
Kan ik dan zowel digitale als analoge uitgang aansluiten of veroorzaakt dit een probleem?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor zover ik weet is het absoluut geen probleem om beide uitgangen in gebruik te hebben.
Je moet alleen dan dus wel als je mp3 afspeelt je versterker instellen op de analoge ingang die gebruikt, maar das logisch natuurlijk.

Verwijderd

(edit gezeik) ik was iets te laat (/edit gezeik)
Mp3 kun je niet via een digitale aansluiting horen (optisch, coaxiaal).
Je moet gewoon een analoog RCA (tulp) snoertje gebruiken naar je versterker en klaar is kees.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:13:
Je moet gewoon een analoog RCA (tulp) snoertje gebruiken naar je versterker en klaar is kees.
Dat hangt ervan af. Als het naar digitaal omgezet wordt en dan digitaal ontvangen kan worden door het apparaat wat het geluid moet afspelen... ;)

edit:
"(edit gezeik) ik was iets te laat (/edit gezeik)" .... beetje meer respect voor het forum zou niet misstaan Dragak...

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 21:05

mymind*

A Beautiful Mind

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:13:
Het kan wel, maar misschien niet bij deze DVD speler, bij mij thuis zit ie echt alleen maar digitaal aangesloten (coaxiaal) en hij speelt ook MP3 af (met geluid welteverstaan :) )

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat doet mijn pioneer ook, maar Philips doet het dus heel dwars niet :(

Maar werkt het nu wel?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nu iig op analoge uitgang van DVD aangesloten op aux ingang op versterker, 6 kabels ingeplugd dus duurde effe.

iedereen bedankt voor de hulp

ps blijft dom dat philips geen digitaal mp3 doorstuurt is toch een recente speler

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

6 kabels? Je hebt er maar 2 nodig hoor! 1 voor linker kanaal en 1 voor rechterkanaal

Verwijderd

Voor een dvd nog een voor beeld natuurlijk, maar dat even terzijde.

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 03 oktober 2002 @ 12:28:
6 kabels? Je hebt er maar 2 nodig hoor! 1 voor linker kanaal en 1 voor rechterkanaal
Dit was een type fout, moeten er idd 2 zijn (klein toetsenbord hier)
Pagina: 1