Toon posts:

[EXCEL] Alleen hyperlink tekst zelf kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Heb een lijst met vragen en antwoorden die ik in een excel sheet wil verwerken.

De vraag is de tekst en de url is het antwoord.

Als ik de hele html-file kopieer naar Excel, krijg ik 1 kolom met de vragen, nu wil ik dus alleen de url-tekst er uit plakken naar de kolom ernaast, hoe kan ik dat doen?

Dus kolom A is voor Excel een hyperlink. Nu kan ik 1-voor-1 , via hyperlink bewerken, de url's kopieren. Is dit niet automagisch te doen?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
Denk dat je een stuk makkelijker uitbent als je in een goede text-editor (UltraEdit of zo) de URL'etjes even uit het bestand tovert en die later in de Excel-sheet toevoegt.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Eeuh.. niet helemaal magisch.. ken je macro code of beter VBA?
Ik heb het ff voor je gemaakt (ik had het zelf ook net nodig dus.. ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sub HTMLExtracter()
Dim iTotalColPlus1 As Integer
Dim iTotalRows  As Integer
Dim iCellRow As Integer
Dim iActiveCol As Integer
On Error Resume Next

iTotalColPlus1 = ActiveCell.CurrentRegion.Columns.Count + 1
iTotalRows = Selection.CurrentRegion.Rows.Count
iActiveCol = ActiveCell.Column

For iCellRow = 1 To iTotalRows
    ActiveSheet.Cells(iCellRow, iTotalColPlus1).Value = ActiveSheet.Cells(iCellRow, iActiveCol).Hyperlinks(1).Address
Next

End Sub

Paste deze code in een module van je huidige excel workbook. Je kunt nu deze code runnen door de macro "HTMLExtracter" te runnen.
Hij genereert html code aan het einde van je kolommen. Voorwaarde is wel .. dat het aan een gelsoten data set is (dat er geen spaties voorkomen tussen rijen).
Het verdient programmeertechnisch niet de schoonheidsprijs.. maar "it does the trick".

edit:
ooh ja.. selecteer de cell waarvan je de URL geextract wilt zien.
succes

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de trage reactie, maar het werkt perfect! Onwijs bedankt!