Ik heb een koe op een server geplant, maahij draait alleen maar als ik ingelogd ben, ik wil dat ie ook draait als er niemand op de server zit. Hoe o hoe doe ik dat?
start hem met dnetc -install
dan wordt het een zelf-startende service.
Als je buffers van een netwerk haalt moet je het account waaronder de service draait even veranderen (indien nodig) zodat ie voldoende rechten heeft om een share oid te benaderen.
ps: dit geld voorzover ik weet alleen voor de "telnet-achtige" client, de GUI-versie ken ik niet. Wel even handmatig (de 1ste keer) de service starten
dan wordt het een zelf-startende service.
Als je buffers van een netwerk haalt moet je het account waaronder de service draait even veranderen (indien nodig) zodat ie voldoende rechten heeft om een share oid te benaderen.
ps: dit geld voorzover ik weet alleen voor de "telnet-achtige" client, de GUI-versie ken ik niet. Wel even handmatig (de 1ste keer) de service starten
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Ja, ik zag het. Ik was weer te lui om eerst te kijken. Helaas staat die koe nu niet in de tray, maar ja.
thnx
thnx