Toon posts:

Waarom net zo traag (deel2) ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook deel 1 [url] Waarom netwerk zo traag? [/url]
Die laptop is een Toshiba Tecra 8100.
Deze keer heb ik een andere pcmcia kaartje kunnen regelen: 3com Megahertz 3CCFE574BT 10/100 Lan PC Card.
Netwerk is nog steeds zo traag vergeleken met die xircom kaartje, misschien 1% sneller ofzo :(
Wat ik nog erbij wil vermelden is tijdens kopieren is de cpu load van de laptop 100% usage.
Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 22:22

AirX

Tweak Guru

weet niet hoesnel je laptop is, HD misschien traag?? Ik heb een IBM laptop met Xircom combi kaartje (56k modem+10/100mbit) en ik haal op 100mbit ook niet meer dan 3 tot 4 MB/s :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met HD Tach getest, gemiddeld gaat ie met 11081,3kps dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Belasting CPU met die test is 3,9%

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tja, als je CPU gebruik naar 100% vliegt, dan is je laptop gewoon te traag... (ik weet niet wat voor CPU erin zit?)

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Vraagje gebruik je de ingebouwde drivers van Microsoft of de originele drivers? Ik heb het namelijk ook gehad met een 3Com netwerk kaart die Microsoft drivers gebruikte een ontzettend hoge CPU load en een traag netwerk toen ik de originele drivers installeerde was ik van het hele probleem af,

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PIII-600, 128mb geheugen, 6gig hd.
Maar vreemde is vorige kaart die xircom, daar had ik nieuwste drivers geinstalleerd. Precies hetzelfde, even sloom.
Dus aan de pcmcia kaartje zal het wel niet liggen.

Verwijderd

dit zijn zeker pcmcia type II kaarten, ik gebruik zelf een xircom combi cardbus, en deze zit makkelijk rond de 8mb/s, dus zorg dat je cardbus kaartjes hebt.
Pagina: 1