[Win2k] Printer mappings

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik zit met een klein vraagje. Ik wil via een bat file een netwerk printer installeren op een computer. Deze bat file komt dan te draaien op computers binnen het netwerk. We hebben het netwerk opgedeeld in 8 gedeeltes, en op ieder gedeelte moet een andere printer komen, vandaar de oplossing met een bat file.

De bat file doet al meerdere dingen, zoals een netwerkdrive mappen, afhankelijk van de locatie waar iemand zit. Nu heb ik het volgende al geprobeerd: NET USE LPT1: //Server/Printernaam$, alleen werkt dit niet. Het is dus de bedoeling dat de printer wordt geinstalleerd in Windows 2000 (in de map Printers).

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
edit:
De printer moet dus gewoon iedere keer worden geinstalleerd, en na die tijd weer worden verwijderd, dus bij het uitloggen.

Verwijderd

met net use zou t moeten kijken..
probeer net help use eens goed door te lezen :)

Verwijderd

is het niet
net use lpt1:[b]\[/b]server\printernaam$ ?

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
nopes, werkt ook niet :(

Verwijderd

je hebt wel een lpt poort? 8)

Verwijderd

waarom zetten jullie die $ erachter ????
is het een hidden printer ??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:29

mutsje

Certified Prutser

Net use LPT1 \\servername\sharename moet het zijn. ik denk niet dat je een printershare hidden moet maken. Voor Exact7 heb je deze mapping nodig en werkt gewoon.

net use lpt1 /d /y
net use lpt1 \\servernamen\sharename

dat zou je hele cmd file zijn.

• mim
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05-2007

mim

Maar wat voor een error code krijg je dan terug?
Daar kan je een hoop aan afzien namelijk.

En als je het hebt over een netwerk printer die je wilt installeren op een pc in de printers folder, dan neem ik aan dat je het ook over een echte netwerk printer hebt? Dus een printer met een netwerk kaart en dus een eigen ip-tje?

Waarschijnlijk is dit niet het geval want, anders kom je zelf niet met NET USE. Of weet je echt niet waar je mee bezig bent? ;)
Pagina: 1