Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag GPS bij mijn laptop willen hebben om hem zo als routeplanner te gebruiken (in de auto). Nou kom ik op Nederlandse sites wel eens iets tegen maar dat is allemaal zo duur. PCMCIA kaarten van 350 euro of meer.

Nou kwam ik ook dit tegen: http://www.deluo.com/Merc..._Code=DE&Category_Code=GR

Deze prijs is een stuk beter natuurlijk

Maar heb ik hier genoeg aan en waar plaats ik zo'n ontvanger in mijn auto? Kan je die gewoon op het dashboard zetten?

Verwijderd

Zijn inderdaad niet duur daar. Je kunt ze gewoon op je dashbord zetten mits er een redelijk zicht is naar de "hemel" waar de sattelieten zweven. Denk er wel aan dat je de serieele moet bestellen i.v.m. koppeling routeplanner. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
De USB is geen optie? Waarom niet, wordt dat niet ondersteunt door de meeste software?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Computerland verkoopt ook zo'n ding, maar dan van Jewel. Misschien is dat wat je zoekt?

Die site van Deluo doet het hier bij mij niet trouwens... Nu doet ie het weer wel...

Verwijderd

Topicstarter
Die van computerland is ook wel wat ik zoek, maar die andere is 99 dollar dus dat scheelt nogal!

• Coppertop
  • Niet online
Tsja dat scheelt zeker :) Er zit alleen geen software bij, maar dat zal voor sommige mensen ook geen probleem zijn.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je kan een zogenaamde GPS-muis gebruiken. Ik heb er een set gehaald voor m'n Ipaq (GPS-muis+stroom+aansluiting), maar je kan ook gewoon een losse kopen voor je laptop.

www.kanteffspeech.nl geloof ik. Hier voor meer info Tom Tom Navigatie

Edit.. hmm.. ik zie dat ze niet meer los verkopen... Maar misschien dat je iets kan regelen met deze vriend KrL in "Tom Tom Navigatie"

Dat jij de GPS krijgt en hij de sigarettenaanstekersetje? :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Kijk eens op www.DSH2000.com.
Zit zelf ook aan zoiets te denken, het probleem is dat er geen mogelijkheid bestaat om zoiets te koppelen aan 'echt' goede software (bv. vdo-dayton). Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag !

If you don't succeed at first, redefine succes.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 09:33:
Zijn inderdaad niet duur daar. Je kunt ze gewoon op je dashbord zetten mits er een redelijk zicht is naar de "hemel" waar de sattelieten zweven. Denk er wel aan dat je de serieele moet bestellen i.v.m. koppeling routeplanner. Succes!
Waarom zou die niet werken met USB?

In de FAQ van Route66 staat dat je gewoon de USB-driver van de ontvanger moet installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou het prijsverschil zo groot zijn? 99 dollar tegenover 180 euro dat is best veel.

Iemand een idee?

• Coppertop
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:44:
Waarom zou het prijsverschil zo groot zijn? 99 dollar tegenover 180 euro dat is best veel.

Iemand een idee?
Misschien met de meegeleverde software? En in die link waar athlonmkf naar verwijst staat ook iets over 3 verschillende types ontvangers. Misschien gebruikt de duurdere wel de betere manier oid :?

Verwijderd

Ervaring met deze GPS-muis en Route 66 Europe 2003, door onze klant:

GPS muis met USB werkt, maar deze muis heeft nog niet echt een goede driver voor XP. Bij onze klant werkt het wel, maar nog niet echt een 100% gevoel.
Nadeel van USB is het feit dat de driver een compoort moet gaan emuleren en dat werkt wel, maar situaties met compatibiliteit is weer een probleem enzo met een nieuw OS bijv.

Dit systeem werkt gewoon erg lekker met notebook! Oke het is niet de VDO-dayton, omdat de GPS gedeelte in Route 66 bij geprogrammeerd is en niet de basis is voor het pakket. We kunnen wel een pakket leveren die kan praten enzo.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je nog verder wilt kijken, kan je ook bij boot/scheepszaken kijken. Bijvoorbeeld bij Correct Marine. Daar heeft me pa pas zo'n gps apparaat gekocht. Gebruikt hij voor zijn boot. Software met waterkaarten erbij en het werkt prima (zegt hij dan)...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:44:

Iemand een idee?

In NL is alles duur :(

BTW, invoerkosten etc.

Verschil tussen modellen. Je hebt SIRF en NMEA, etc. Je hebt modellen met een ingebouwde oplaadbare accutje zodat je een snellere fix heb.
Je hebt er ook met een simpel knoopcelletje of zelfs geen.
Je hebt modellen met een PS2 aansluiting, maar ook een RJ45 aansluiting.

PS. oppassen wanneer je onder rembours van buitenland besteld: http://www.pocketpc-club....hp?topic=4286&forum=26&12

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1