[ASP] Kan ik een verborgen veld achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23
Is het mogelijk om de properties van een veld in een form, nadat het formulier is gesubmit in een andere ASP-pagina te achterhalen. Ik wil namelijk te weten komen of een Request.Form via een hidden of een normaal veld is verstuurd. Googlen leverde vooralsnog niets op.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kort antwoord: Nee. Dat zal je (evt met hidden fields) mee moeten geven.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Loop je door de fields ofzo, dat je niet weet van welk soort veld het komt? Als dat zo is zou je nog iets met naamconventie van je fields kunnen doen... Bijvoorbeeld txt_Name voor de normale textfields en hid_Name voor de hidden fields...

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23
MrBrown schreef op 03 oktober 2002 @ 10:56:
Loop je door de fields ofzo, dat je niet weet van welk soort veld het komt? Als dat zo is zou je nog iets met naamconventie van je fields kunnen doen... Bijvoorbeeld txt_Name voor de normale textfields en hid_Name voor de hidden fields...
Nee, dat is het niet...

Stel: Een medewerker neemt twee weken verlof. Op zaterdag en zondag werkt hij/zij niet. Op deze dagen zet ik het aantal verlofuren via een hidden field op -1. Op de andere dagen, waarop hij/zij wel werkt, kan de medewerker zelf het aantal verlofuren (met een bereik tussen 0.00 en het aantal verlofuren op die dag) invullen. Deze velden zijn dus NIET hidden.

Als ik de ingevulde gegevens wil controleren, mag een negatieve waarde in een hidden field wel worden geaccepteerd, een negatieve waarde in een 'gewoon' invulveld moet daarentegen worden doorgesluisd naar de foutafhandeling. (Men kan geen negatief aantal verlofuren opgeven).

Ik heb het nu opgelost via extra hidden fields, die aangeven of een invoerveld gecontroleerd moet worden of niet. Dit is conform datgene wat de vorige poster heeft gezegd.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Dat kun je idd niet achterhalen. En een lookup in de request.form collectie is ook niet helemaal fair, omdat als het veld niet bestaat, of wel bestaat maar leeg is, je in beide gevallen een lege string uitleest (hier kun je omheen werken door een dictionary object aan te maken, en alle form-items in de dictionary te stoppen, dan kun je via de .Exists functie controleren of een bepaalde key bestaat). Maar je kan iig niet opvragen of een bepaald veld hidden is of niet, je kunt alleen de waarde opvragen.

[edit]
was een message tussendoor gekomen.... een extra hidden veld is een optie, je kan ook de voorwaarde controleren (dus als het een zaterdag of zondag is, -1 als waarde accepteren, en anders niet).

Exact expert nodig?