Retro AMD overclock

Pagina: 1
Acties:

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 13:39
Ik zit nog steeds opgescheept met de allereerste socket a Athlon, nl een 700 Mhz. 2.5 jaar geleden kocht ik dit tesamen met een Biostar mobo met KT133 chipset. Natuurlijk wou ik na 2 jaar te hebben overgecloked via 107 Mhz fsb ipv 100 ( dus @750 ) Nog wat meer uit te kast halen en ging ik tot 110 Mhz FSB. Nu 5 weken geleden liep de ganse pc constant vast , zelfs in bios. Dus ofwel het mem of mobo was eraan. Heb maar van de eerste keer een ASUS A7V333 gekocht omdat ik van plan was na nieuwjaar een upgrade te doen.

Nu ben ik, daar dit mobo duidelijk meer overclockmogelijkheden heeft, eens goed aan het overclocken gegaan en zo draait ie nu :

Origineel : Athlon Tb 700 (toen nog 100 Mhz fsb) draait nu @ 166 fsb , multiplier op het laagste (5) , 0.5 volt hoger, dus op 833 Mhz :) , loaded 47 graden met een gewone Volcano 7 cooler
Mooi synchroon met mijn DDR 333 module dus...

Op een door mij vaak gebruikte test in Quake3 haal ik nu met dit systeem 167 fps ivm 122 toen... Dus alles behalve mobo cpu en mem, is alles wel gelijk gebleven...

Is dit nu geen mooi resultaat voor mijn bejaarde cpu :) ?

Mijn Specs

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

jha de FSB is zeker leuk. aleen kan je multiplier miet iets hoger zetten >:)
maare jha mooi gedaan ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

-GF-Annihilator schreef op 03 oktober 2002 @ 09:24:
Origineel : Athlon Tb 700 (toen nog 100 Mhz fsb) draait nu @ 166 fsb , multiplier op het laagste (5) , 0.5 volt hoger, dus op 833 Mhz :)
0,5v hoger :? niet een beetje erg veel ??
Is dit nu geen mooi resultaat voor mijn bejaarde cpu :) ?
Ik heb er ook nog zo eentje draaien, die haalt 866 :P ;)

Verwijderd

Heb je speciaal een nieuw mobo gekocht een een bejaarde proc op te krikken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 09:50:
Heb je speciaal een nieuw mobo gekocht een een bejaarde proc op te krikken :?
Heb maar van de eerste keer een ASUS A7V333 gekocht omdat ik van plan was na nieuwjaar een upgrade te doen.

Niet echt :)

• MPAnnihilator
Aan BRZ, hoe heb jij hem dan op 866 gekregen ? Als ik met fsb 166 werk en ik verhoog van multiplier 5-->5.5, dan komt ie op 933, helaas dan boot hij nog maar start hij windows niet meer correct op. En aangezien ik de voltage al met 0.5 V heb omhoog geschroefd , durf ik niet echt hoger. Hoewel ik moet zeggen dat bij het verhoger in stapjes van 0.25 V , ik niet echt, tijdens een half uurtje 3Dmark2001, een grote temperatuurverhoging kreeg. ( 2 graden ongeveer ) Een eerste voltage verhoging liet me toe correct te booten en windows normaal te draaien, maar zo iedere keer na drie uur quaken ongeveer vloog hij eruit. een tweede verhoging met nog eens 0.25 V bezorgde mij een super stabiel systeem. Dus lockups of zo heb ik nu niet meer...

Mijn Specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

-GF-Annihilator schreef op 03 oktober 2002 @ 12:33:
Aan BRZ, hoe heb jij hem dan op 866 gekregen ? Als ik met fsb 166 werk en ik verhoog van multiplier 5-->5.5, dan komt ie op 933, helaas dan boot hij nog maar start hij windows niet meer correct op.
Misschien loopt zijn FSB niet precies op 166 MHz, maar iets hoger (of lager + hogere MP)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 21:34

Mad_Demon

de dokter

BrZ schreef op 03 oktober 2002 @ 09:44:
[...]

0,5v hoger :? niet een beetje erg veel ??

[...]

Ik heb er ook nog zo eentje draaien, die haalt 866 :P ;)
Ik denk dat hij 0.05V bedoeld :Y)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Dus je hebt je geheugenbus ff 66% opgefokt :) Nijs >:)

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:41
Das zeker netjes :) Die Athlonnetjes zijn erg leuk op te fokken. Mijn oude Tbird 1400, ook 200 fsb wou met een nieuw mobo op 390 fsb draaien, en dat verschil merk je :)

Later toch maar overgestapt naar intel, stukkie koeler en stabieler ;)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 08:15

TGEN

Hmmmx_

Mijn K75 draait ook op 1.95V, en met de juiste koeling wil dat best wel... Nu is een K75 natuurlijk geen SA TBird, maar t is wel allebei .18 mu.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• MPAnnihilator
Tja inderdaad, het voltage heb ik niet met 0.5 v verhoogd , maar met 0.025, dit nu al 4 keer , dus 0.1V verhoogd... , ik kan uiteindelijk blijkbaar met die FSB niet hoger gaan , ook al zet ik mijn vcore op max in mijn bios, net geprobeerd maar pc begint spontaan te rebooten :)

Tja, end of story :(

Mijn Specs

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

-GF-Annihilator schreef op 03 oktober 2002 @ 12:33:
Aan BRZ, hoe heb jij hem dan op 866 gekregen ? Als ik met fsb 166 werk en ik verhoog van multiplier 5-->5.5, dan komt ie op 933, helaas dan boot hij nog maar start hij windows niet meer correct op. En aangezien ik de voltage al met 0.5 V heb omhoog geschroefd , durf ik niet echt hoger. Hoewel ik moet zeggen dat bij het verhoger in stapjes van 0.25 V , ik niet echt, tijdens een half uurtje 3Dmark2001, een grote temperatuurverhoging kreeg. ( 2 graden ongeveer ) Een eerste voltage verhoging liet me toe correct te booten en windows normaal te draaien, maar zo iedere keer na drie uur quaken ongeveer vloog hij eruit. een tweede verhoging met nog eens 0.25 V bezorgde mij een super stabiel systeem. Dus lockups of zo heb ik nu niet meer...
6,5x133 :)

Mobo heeft op 160 gelopen, met een tbird 1333, maar heb daar nu geen goed geheugen meer voor liggen :)
Pagina: 1