Ik zit nog steeds opgescheept met de allereerste socket a Athlon, nl een 700 Mhz. 2.5 jaar geleden kocht ik dit tesamen met een Biostar mobo met KT133 chipset. Natuurlijk wou ik na 2 jaar te hebben overgecloked via 107 Mhz fsb ipv 100 ( dus @750 ) Nog wat meer uit te kast halen en ging ik tot 110 Mhz FSB. Nu 5 weken geleden liep de ganse pc constant vast , zelfs in bios. Dus ofwel het mem of mobo was eraan. Heb maar van de eerste keer een ASUS A7V333 gekocht omdat ik van plan was na nieuwjaar een upgrade te doen.
Nu ben ik, daar dit mobo duidelijk meer overclockmogelijkheden heeft, eens goed aan het overclocken gegaan en zo draait ie nu :
Origineel : Athlon Tb 700 (toen nog 100 Mhz fsb) draait nu @ 166 fsb , multiplier op het laagste (5) , 0.5 volt hoger, dus op 833 Mhz
, loaded 47 graden met een gewone Volcano 7 cooler
Mooi synchroon met mijn DDR 333 module dus...
Op een door mij vaak gebruikte test in Quake3 haal ik nu met dit systeem 167 fps ivm 122 toen... Dus alles behalve mobo cpu en mem, is alles wel gelijk gebleven...
Is dit nu geen mooi resultaat voor mijn bejaarde cpu
?
Nu ben ik, daar dit mobo duidelijk meer overclockmogelijkheden heeft, eens goed aan het overclocken gegaan en zo draait ie nu :
Origineel : Athlon Tb 700 (toen nog 100 Mhz fsb) draait nu @ 166 fsb , multiplier op het laagste (5) , 0.5 volt hoger, dus op 833 Mhz
Mooi synchroon met mijn DDR 333 module dus...
Op een door mij vaak gebruikte test in Quake3 haal ik nu met dit systeem 167 fps ivm 122 toen... Dus alles behalve mobo cpu en mem, is alles wel gelijk gebleven...
Is dit nu geen mooi resultaat voor mijn bejaarde cpu