Toon posts:

[XFree86] s3 problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met 2 pci s3 kaarjes erin (s3 trio 64)
XFree86 versie 3.x is niet echt stabiel (en heeft geen xinerama support?) dus ik XFree86 4.1 proberen....geen s3 support. XFree86 4.2 heeft wel s3 support dus heb ik die maar geprobeerd.
Het is een Debian Unstable machine met in de sources.list een verwijzing naar http://people.debian.org/~branden voor XFree86 4.2
Het probleem is dat als ik maar 1 kaartje aanstuur het beeld blauw is. (maar werkt verder wel) en als ik 2 kaarten aanstuur heb ik helemaal geen beeld. Ik gebruik de s3 driver. Als ik van de vga driver gebruik maakt werkt alles wel, maar met heel weinig kleuren op een veel te lage resolultie.
Hoe krijg ik die 2 s3's werkent met XFree86 4.x?

Verwijderd

Topicstarter
zou zo'n s3 wel samenverker met b.v. een s3savage of een gf2? heeft er iemand uberhaupt al een s3 werkend gekregen onder XFree86 v4.2.x?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

laat je config eerst eens ff zien mischien dat dat helpt.
BTW ook bovendien versie 3 is prima stabiel en werkt ook met xinerama as far as i know welke Wm gebruik je

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Beeld blauw? Je start X, en dan krijg je in plaats van het zwart-witte scherm een helemaal blauw scherm?

Staat er nog iets boeiends in je XFree log?

Verwijderd

Je kan altijd de vesa driver nog gebruiken. >:).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:17:
Je kan altijd de vesa driver nog gebruiken. >:).
vesa & s3 trio64.......niet dus ik heb 't met XFree86 4.1.x, XFree86 4.2.x en Menuos geprobeerd.....en dat werkt niet.

De log zegt helemaal niets speciaals.
Ik heb er vandaag ipv de 2 trio64's een s3 savage in gehangen....en die doet 't.....maar als ik er dan een trio64 bij gooi gaat 't weer mis.

en de windowmanager die ik gebruik is of fvwm of geen windowmanager...

't scherm is niet helemaal blauw, 't standaar X scherm (zonder wm e.d.) is zwart/wit van kleur en nu is dat zwart/blauw..

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kortom je hebt wel X zet een gewoon in je .xinitrc exec twm dan start je zo en zo twm op

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb een S3Trio 64+ hier met Red Hat 6.2 staan, zal zo wel ff kijken welke XFree daarop draait. En als we toch bezig zijn, iemand enig idee hoe het komt dat ie max 640 * 480 aankan? Onder Windows 2000 haal ik wel de 800 * 600. Kan het wel selecteren of opgeven in linux, maar hij doet het gewoon niet.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Van de XFree driver status page:
Support (accelerated) for the 964 (revisions 0 and 1), 968, Trio32, Trio64, Trio64, Trio64V+, Trio64UV+, Aurora64V+, Trio64V2, and PLATO/PX is provided by the "s3" driver (however, only models using the IBM RGB 524, Texas Instruments 3025, or an internal TrioDAC RAMDAC chip are supported).
Misschien een andere RAMDAC?
Je zou evt kunnen proberen de virge driver te gebruiken (al zou dat niet horen te werken).
narotic schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
En als we toch bezig zijn, iemand enig idee hoe het komt dat ie max 640 * 480 aankan?

In je XFree log kijken B)

• narotic
[n00b vraagje]
Ehh, waar kan ik die log vinden? Zit te zoeken maar kan dat ding niet vinden....
En n00b vraag 2: hoe kan ik de versie opvragen?
[/n00b vraagje]

Sorry jongens, ben niet zo'n linux expert...(kijk maar onder mn naam :) )

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

XFree log staat als het goed is in /var/log/ en de versie staat in het log bovenaan (en anders doe je X -version).

• narotic
Ok, thanx daarvoor.

Ik ben nu een beetje in Xconfigurator aan het testen en het zou goed kunnen dat het ook aan mijn beeldscherm ligt. Het is een oude Trust 14" en die staat natuurlijk weer niet in de lijst...(iemand enig idee welke drivers hiervoor werken?). Generic werkt niet, ook niet als ik alles zelf instel. Dan gaat ie t testen en geeft een fout dat de mode niet werkt. Ik kan nu terug gaan om de instellingen te bewerken.

Als ik Xconfig zelf ga kloten dan krijg ik een zooi gezeur over een mode die niet werkt, dan verwijderd wordt en dan weer niet gevonden kan worden :S (800x600 mode uiteraard). Hoe is dit in een bestand te zetten? Heb met een pipeline geprobeerd (ja lach maar! :D ), maar dat werkte niet...

Verwijderd

Topicstarter
narotic schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
Ik heb een S3Trio 64+ hier met Red Hat 6.2 staan, zal zo wel ff kijken welke XFree daarop draait. En als we toch bezig zijn, iemand enig idee hoe het komt dat ie max 640 * 480 aankan? Onder Windows 2000 haal ik wel de 800 * 600. Kan het wel selecteren of opgeven in linux, maar hij doet het gewoon niet.
met xfree 3.x heb ik een van die trio's op 800x600 gekregen.....

• narotic
JAAA!!!! Het werkt bij mij nu ook :) Zo zie je maar weer, de ene keer ben je uren aan het kloten, lukt het nog niet, andere keer fix je iets binnen 20 minuten. Lag dus toch aan de monitor, gewoon 'random' een aantal monitoren geprobeerd tot ik er een vond waarbij ie werkte (straks ff noteren welke dat was!).

Ik ben echt in de mood nu, nu nog die niet werkende Realtek 8029 AS netwerk kaart aan de gang krijgen >:)

Het was trouwens XFree 3.3.6

Pagina: 1