[XP] Af en toe vast en daarna vast?!?!

Pagina: 1
Acties:

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb Windows XP tot eergisteren toe geen problemen.
Maar gisteren kreeg ik rare kuren bij Windows XP. Af en toe liep het vast met alle lampjes bij HD, cd-r -lezer en -schrijver tegelijk aan en uit, in continu. en daarna werkt de muiscursor niet meer totdat ik een reboot moest geven. Dat is ook vele malen gisteren, wat eerder niet gebeurd is. In Safe Mode loopt het ook vast, en bij CHCKDSK C:/F checkt het goed en aan de vijfde stap (van chkdsk, vrije geheugen sporen aan 37%) loopt het weer vast. Iemand Idee? :?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 20:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Misschien kan je beter geholpen worden als je wat specs geeft van je systeem (overclockt of niet, merk en type HD etc.)

Ik zelf had regelmatig rare vastlopers met XP, soms willekeurig, maar altijd bij defragmentatie en een virusscan.
Nadat ik had geconcludeerd dat het niet mijn geheugen was (test dit met memtest86, hier te downen), heb ik de Powermax tool van Maxtor (voor Maxtor HD`s ;)) gebruikt en tadaaa: harddisk was dus defect.

Ik heb inmiddels een nieuwe en die draait als een tierelier, nergens meer last van!

Oftewel... check je geheugen, zoek een tooltje voor je HD, post hier je conclusies (of meeeer specs!)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• huijaa
Dell - 1,5 Mhz - 256 Mb int. - Maxtor 60 GB HD. <<= Grrrr...als het zo is, geld kwijt...

Ook bij virusscan loopt het vast tijdens gewone run en Safemode. Misschien doet Norton Ghost wonderen voor een backup.

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

• huijaa
Ja, ik heb het getest met Maxtor powermax tool, en het schijnt niet dezelde type te zijn van hardschijf, het is een IBM 60 GB, maar toch heb ik het getest. Deze test werd afgebroken door een lees- en timeout-fout. Is dus wel aangeraden om een nieuwe harde schijf gaan te kopen? Gelukkig is de delen van dit schijf backupbaar.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 20:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Probeer een tooltje te vinden voor IBM harde schijven (sorry, nu even geen tijd om links te geven) . En het zou een hoop schelen als je je op je garantie kan beroepen.
Ik geloof dat een harde schijf minstens een jaar garantie heeft, dus met een beetje geluk kan je een nieuwe krijgen van de leverancier. Misschien kunnen zij je wel tips geven over een te gebruiken tool om je HD te controleren.

En inderdaad, dit is een mooi moment om wat te back-uppen!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.