Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Akasa of Chieftec dempingsmatten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec miditower en wil het geluid reduceren. Nu hebben ze bij Freezinghardware verschillende uitvoeringen van matten, waarbij het prijsverschil erg groot is. Kan iemand mij hierin adviseren?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

search....

neem de akasa maar ik heb ze ook je kan er vrijwel de hele kast mee bedekken, behalve dak of bodem geloof ik... neem er anders maar 2 :)

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Je kunt ook bij de doe-het-zelf van die schuim matjes halen van 2mm dik. Het spul lijkt een beetje op de onderkant van een stoffen muismat. Een maat van me heeft dat ook gebruikt en het scheelde aanzienlijk.... in de kosten en in het geluid :P

EDIT: De duitse naam is "mosgummi" en je kunt het bij de knutselzaak halen. In Venlo (LB) kun je het bij "Pipoos" halen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 09:06:
Ik heb een Chieftec miditower en wil het geluid reduceren. Nu hebben ze bij Freezinghardware verschillende uitvoeringen van matten, waarbij het prijsverschil erg groot is. Kan iemand mij hierin adviseren?
Het reduceert alleen het trilgeluid. Waar ik geen last van heb met mijn chieftec kast

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat het ook wel het geluid van de fans tegenhoudt, omdat dit deels ook de trillingen in de zijplaten van je PC veroorzaakt (zijplaat gaat als een soort versterker werken)
Maar het geluid van je voeding, of fans die direct naar buiten blazen zal niet echt tegen gehouden worden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Je kan ook bij iedere doe-het-zelf zaak van die schuimrubberen noppenplaat halen. Super makkelijk om aan te brengen (hoeft nieteens geplakt te worden) en niet zo duur. Van 1 pakket (2x 0.5x1.5m) kan je makkelijk 2 PC`s mee bekleden.

Mijn Aopen HX-08 (miditower) heeft een zelfde behandeling ondergaan, resultaat: Stilte.... :z

Use the Search Luke...

Verwijderd

Bij mij hielpen die dingen echt geen ene donder.
Je moet een compleet afgesloten kast hebben voordat zoiets gaat werken.
Mooie marketingstunt die dingen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:58:
Bij mij hielpen die dingen echt geen ene donder.
Je moet een compleet afgesloten kast hebben voordat zoiets gaat werken.
Mooie marketingstunt die dingen
Bedoel je hiermee dat ik de openingen van de casefans eerst dicht moet maken? Ik gebruik ze namelijk niet.

Verwijderd

Het probleem is dat mensen een wonder verwachten van matjes die 5mm dik zijn. Dat kan gewoon niet. Neem bv de Akasa matjes, als je die gebruitk wordt je kast echt niet veel stiller ervan, de toon van het geluid wordt echter wel veranderd en zal daardoor als het goed is een stuk minder irritant zijn. VErder is het zo dat als je veel grote gaten in je kast hebt 120mm bv dat daar gewoon geluid door naar buiten komt knallen. Dus is het het effectiefst als je kast helemaal dicht is met zo min mogelijk gaten. Neem voor de gein eens een zijpaneel van je kast weg. Zie daar het resultaat veel lawaai. Welke matjes beter werken weet ik niet, ik heb alleen de Akasa matjes kunnen testen.... resultaat niet echt schokkend, maar je hoort wel een beetje verschil.

Verwijderd

GreenGolf3 is : he een limburger

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 18:50

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik wou ook van die matjes kopen maar als ik dat zo lees kan ik beter mijn centjes investeren in een stillere fan :)

offtopic:
Limburg in het huis > venlo is relax want je hebt er sounds (ow ow ow wat hou ik er van om uren vinyl uit te zoeken :) ) , en natuurlijk rock cafe Reflex en ow ja je hebt er ook vibe waar een dope dj hiphopplaatjes plugt :) )

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 09:25
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:41:
GreenGolf3 is : he een limburger
Wel meerdere op dit forum 8)

Verwijderd

enermax schreef op 03 oktober 2002 @ 20:03:
[...]

Wel meerdere op dit forum 8)
Limburg power :P

Verwijderd

1 woord asaka

Verwijderd

ik gebruik kurk,verkrijgbaar op rol 3 en 4 mm dik,is heel goed,dempt goed het geluid en er komen tenminste geen beestjes in.

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Even een beetje stiekem offtopic..... maar venlo heeft ook duitse zondag :P En daar wordt je niet vrolijk va als je om 4 uur 's middags door de stad moet :P

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Pagina: 1