Toon posts:

[3dsm5] wat simpelle newbie vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey here goes, tnx alot.

1)tijdens roteren van het scherm in perspective zag je normaal gewoon je model, echter zie ik sinds 2 weken alleen dan de bounding boxes(als ik klaar ben met roteren springt ie weer terug)

2)De move tool cursor bestaat, wanneer je een vertex selecteerd, uit een groene rode en blauwe pijl. Bij mij zijn ze alle drie rood en kunnen ze niet geselecteerd worden. Hier was een key-code voor (iets van ctrl+x???)

3)Zijn er tips om bij wat grotere model je 3dsmax wat soupeler te laten lopen.
heb nu 30700 polys. Hier zitten er 105 in groups. Ik doe dit alles op een P 1,2 ghz 256 mb ram. Software render maar kan ook gl of d3d.

ik zeur jullie de kop af en mijn titel is zo concreet als kaas. Ondanks alles
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 08:38:

ik zeur jullie de kop af en mijn titel is zo concreet als kaas.
simpelle :X :P

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 15:13
Okey here goes, tnx alot.

1)tijdens roteren van het scherm in perspective zag je normaal gewoon je model, echter zie ik sinds 2 weken alleen dan de bounding boxes(als ik klaar ben met roteren springt ie weer terug)

2)De move tool cursor bestaat, wanneer je een vertex selecteerd, uit een groene rode en blauwe pijl. Bij mij zijn ze alle drie rood en kunnen ze niet geselecteerd worden. Hier was een key-code voor (iets van ctrl+x???)

heb nu 30700 polys. Hier zitten er 105 in groups. Ik doe dit alles op een P 1,2 ghz 256 mb ram. Software render maar kan ook gl of d3d.

ik zeur jullie de kop af en mijn titel is zo concreet als kaas. Ondanks alles
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zucht... allemaal manual stuff dit!

maar goed.

1) klik op dat solid/wire boxje rechts onderin je scherm zit ergens links van je snap tool knop)

2) ctrl x is goed... zoek anders op transform gismo

3) a.Niet willen dat alles solid/shaded/textured blijft tijdens bewegen. b.Beter videokaart. c.Objecten hidden die je niet gebruikt

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

2 = X zonder CTRL

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 15:13
check dat was het:)

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Voor de viewport snelheid is het beste wat je nu kan doen een degelijke videokaart met veel geheugen kopen. Als je budget beperkt is doet een simpele nvidia kaart (heeft erg goede opengl ondersteuning) wonderen (vermijdt de G2 mx200, die is traag).
Ik werk nog altijd met een geforce 1 (met 64MB) kaart en die is makkelijk in staat 50000 poly's soepel weer te geven in shaded mode.
FYI:
Software mode belast de cpu, terwijl opengl en directx voornamelijk de gpu/videokaart belasten.

Anything goes !!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
3.

Idd altijd hardware gebruiken voor de viewports, dus OpenGL of DirectX.

Tips voor snelheid:
-Objecten hiden die je niet nodig hebt.
-Grote groepen kleine objectjes samenvoegen met attach in edit mesh.
-Niet teveel gedoe met groups, MAX is daar geen fan van en wil nog weleens traag gaan als je extreem veel simpele objecten in groups hebt zitten.
-De Meshsmooth-modifier kan verschillende iterations hebben voor de viewports en voor de render.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1